جهان

هند از امضای یک قرارداد به ارزش ۱۰۰میلیارد دالر با انجمن تجاری اروپا خبر داد

رسانه‌های خارجی به نقل از پیوش گویال، وزیر تجارت هند گزارش داده‌اند که این کشور در زمینه‌ امضای قرارداد تجاری ۱۵ ساله با انجمن تجارت آزاد اروپا با ارزش مجموعی ۱۰۰میلیارد دالر به توافق رسیده است.

انجمن تجارت آزاد اروپا به شمول کشورهای سویس، ناوری، آیسلند و لختن‌اشتاین برای سرمایه‌گذاری ۱۵ ساله در هند در ازای لغو تعرفه‌های واردات محصولات صنعتی هند به این کشورها توافق کرده است.

وزیر تجارت هند این قرارداد تجاری را «مدرن، منصفانه، عادلانه و برد‌‌ـ‌برد برای هر پنج کشور» عنوان کرده است.

طبق این توافق، دهلی‌نو بیشتر تعرفه‌های واردات محصولات صنعتی خود به کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا را لغو خواهد کرد و کشورهای سویس، ناوری، آیسلند و لختن‌اشتاین به ارزش ۱۰۰میلیارد دالر طی ۱۵ سال آینده در هند سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

طبق گزارش رویترز، دولت سویس نیز در بیانیه‌ی جداگانه این توافق تجاری را تایید کرده و گفته که هند تعرفه‌های گمرکی ۹۵.۳ درصدی از واردات صنعتی این کشور را در طول زمان لغو خواهد کرد.

رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که قرارداد بین هند و انجمن تجارت آزاد اروپا – متشکل از سوئیس، ناروی، ایسلند و لیختن اشتاین – نزدیک به ۱۶ سال مذاکرات را به پایان رسانده است.

هند در دو سال گذشته پیمان‌های تجاری مشابهی با استرالیا و امارات متحده عربی منعقد کرده است. مقامات هندی می گویند که یک توافق دیگر با بریتانیا در مراحل نهایی خود قرار دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا