افغانستان

گازگرفتگی در دایکندی جان یک زوج جوان را گرفت

همزمان با آغاز فصل زمستان و افزایش سردی هوا، منابع محلی در ولایت دایکندی می‌گویند یک زوج جوان در مربوطات ولایت دایکندی در اثر گازگرفتگی جان باختند.

منابع محلی ولایت دایکندی روز شنبه، شانزدهم جدی به رسانه‌ها گفته‌ است که این رویداد در ولسوالی شهرستان ولایت دایکندی دقیق زمانی رخ داده است که یک زوج جوان در پی گاز گرفتگی جان شان را از دست داده‌اند.

به گفته منابع این رویداد روز(جمعه 15 جدی) در روستای خواجه چاشت از مربوطات ولسوالی شهرستان ولایت دایکندی پس از آن رخ داده است که این زوج جوان هر یک حفیظ الله و لطیفه در پی گاز گرفتگی جان شان را از دست داده‌اند.

بر بنیاد اطلاعات این زوج جوان حدود 30 سال سن داشته اند و تازه ازواج کرده بودند.

پیش از این نیز رویداد‌های مشابه از گاز گرفتگی در ولایات مختلف کشور به ویژه ولایت دایکندی در فصل زمستان از شهروندان کشور قربانی گرفته است.

این درحالی است که پیش از این در تازه ترین مورد در ولسوالی وردوج ولایت بدخشان یک زوج جوان در شب اول ازدواج شان بر اثر استنشاق گاز دچار مسمومیت شده و در نتیجه تازه‌عروس جان باخته و داماد هم به کوما رفت.

در فصل سرما در افغانستان خانواده‌ها از گاز و زغال‌سنگ استفاده می‌کنند که هرازگاهی باعث حوادث مرگ‌بار گازگرفتگی و زغال‌گرفتگی می‌شود.

.

 

دکمه بازگشت به بالا