افغانستان

مارشال دوستم: طالبان از شمال بیرون شده نمی‌توانند، بارها به دام افتادند

در پی سقوط چندین ولایت در شمال و شمال شرق، مارشال عبدالرشید دوستم؛ رهبر حزب جنبش ملی می‌گوید، طالبان بارها در شمال به دام افتاده و این گروه این‌بار هم از شمال بیرون شده نمی‌توانند.

وی این اظهارات را امروز (چهارشنبه، ۲۰ اسد) پس از نشست بارییس جمهوری مطرح کرد.

اشرف غنی صبح امروز با دوستم، عطامحمد نور؛ والی پیشین بلخ، محمد محقق؛ مشاور ارشد ریاست جمهوری و جمعه خان همدرد؛ رییس شوراهای اتحاد حزب اسلامی نشست داشته است.

در این نشست ضمن بررسی وضعیت عمومی زون شمال، در زمینه هماهنگی، تجهیز و انسجام و بسیج خیزش های مردمی زیر چتر نیروهای امنیتی و دفاعی بحث شده است.

پس از این نشست مارشال دوستم در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد که طالبان باید از چندین استقامت سرکوب شوند.

او افزود که طالبان چندین بار به شمال آمدند و به دام افتادند و «برای این گروه هیچ پند نمی‌شود».

دوستم خطاب به طالبان گفت که برآمدن از شمال کار آسانی نیست. او به اسارت ملا فاضل از فرمانده‌هان طالبان اشاره کرد و گفت که «اینها هم به این سرنوشت گرفتار می‌شود».

رهبر حزب جنبش ملی طالبان را «اجنبی» خواند و گفت که مردم علیه این گروه قیام می‌کنند و آنها نمی‌توانند از شمال بیرون شوند.

او با اشاره به سقوط جوزجان گفت که در عدم حضور وی شبرغان سقوط کرده است. دوستم گفت: «خودم می‌بودی تمامی پاکستان شان را جمع می‌کردند، نمی‌توانستند کاری کنند».

طالبان هفته گذشته شهر شبرغان را که به پایگاه قدرت شناخته می‌شود، تصرف کرده‌اند. در حال حاضر خانه آقای دوستم نیز در کنترل طالبان است.

این گروه در کنار جوزجان، مرکز هشت ولایت دیگر را نیز در کنترل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا