افغانستان

درخواست باشندگان تخار برای حل مشکلات مخابراتی و انترنتی‌شان

شماری از باشندگان ولایت تخار از نبود استیشن‌های مخابراتی در ولسوالی‌های دور دست، پایین بودن کیفیت خدمات مخابراتی و بلند بودن بهای بسته‌های انترنتی در این ولایت شکایت دارند.

آنها دسترسی به خدمات مخابراتی و انترنتی را یک نیاز اولیه می‌دادند و می‌گویند؛ در حالی که با مشکلات اقتصادی دست در گریبان هستند مجبورند که برای هر بسته ۵/۱ جی بی انترنت ۲۵۰ افغانی پرداخت کنند. با آن هم این بسته انترنتی نمی‌تواند نیازهای آنان را برآورده سازد.

آنان از مسئولان محلی این ولایت می‌خواهند تا در قسمت رفع مشکلات مخابراتی و انترنتی با آنها همکاری کنند.

محمد هاشم، باشنده ولسوالی رستاق تخار گفت: «ما از شرکت‌های مخابراتی که در سطح ولسوالی‌های رستاق ،چاه آب و خصوصا حوزه ماورای کوکچه فعالیت دارند می‌خواهیم به نیازها و مشکلات مردم توجه و برای حل آنها تلاش کنند.»

عزیزالله، باشنده تخار نیز تاکید کرد: «در بخش انترنت شبکه‌ها بسیار مشکل دارد. بخاطر که سرعت انترنیت خیلی ضعیف است. ما روزانه اصلن نمی‌توانیم با دوستان و خویشاوندان خود که در دیگر ولایت‌ها یا خارج از کشور ارتباط برقرار کنیم.»

در همین حال مسولان در ریاست مخابرات و تکتالوژی معلوماتی تخار زیر اداره طالبان از تلاش برای بهبود کیفیت خدمات مخابراتی و انترنتی در این ولایت خبر می‌دهند.

مسئول بخش کیفیت خدمات مخابراتی در تخار در این باره گفت: «مشکل پایین بودن کیفیت خدمات مخابراتی و انترنتی با وزارت مربوطه شریک ساخته شده و به زودی شاهد تغییرات کلی در راستای کیفیت خدمات مخابراتی و انترنتی در سطح ولایت خواهیم بود.»

گفتنی است در حال حاضر علاوه بر شرکت مخابراتی دولتی سلام چهار شبکه خصوصی مخابراتی در تخار عرضه خدمات می‌نمایند که بسیاری از باشندگان این ولایت از فعالیت تمامی شبکه ها شکایت داشته وخواهان بهبود کیفیت خدمات مخابراتی و انترنتی در این ولایت هستند.

دکمه بازگشت به بالا