افغانستانجهان

نامه بایدن به کنگره امریکا: به حمایت از نیروهای افغان ادامه می‌دهیم

جو بایدن؛ رییس جمهوری امریکا گفته است که کشورش به حمایت از نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری کوکچه، رییس جمهور بایدن روز سه شنبه (۱۸ جوزا) در نامه‌ای که در مورد وضعیت افغانستان به کانگرس ایالات متحده ارسال کرد، همچنین گفته است که حمایت واشنگتن از حقوق زنان و دختران افغان ادامه خواهد داشت و واشنگتن کمک‌های بشردوستانه و انکشافی خود را به افغانستان نیز حفظ خواهد کرد.

رییس جمهور بایدن در این نامه نگاشته است که ایالات متحده از مذاکرات صلح بین حکومت افغانستان و گروه طالبان که با همکاری ملل متحد برگزار می شود، «کاملاً حمایت» می‌کند و از سایر کشورها در منطقه به ویژه پاکستان می‌خواهد تا اقدامات بیشتر را به خاطر حمایت از آوردن ثبات در افغانستان انجام دهند.

جو بایدن دو ماه پیش خروج کامل نظامیان امریکایی را از افغانستان اعلام کرد و گفت که تمام سربازان امریکایی تا یازدهم سپتمبر امسال از افغانستان خارج خواهند شد.

این تصمیم آقای بایدن انتقاد برخی قانونگذاران امریکایی به ویژه اعضای حزب جمهوریخواه را بر انگیخت و رهبران جمهوریخواه در کانگرس، رییس جمهور بایدن را به نادیده گرفتن توصیه‌ها و هشدارهای مقام‌های نظامی ایالات متحده متهم کردند.

اما رییس جمهور بایدن در نامه‌ای که به اعضای کانگرس ارسال کرد، نگاشته است که ایالات متحده به اهدافی که پای این کشور را به افغانستان کشاند، دست یافته است.

آقای بایدن گفته است که با خروج سربازان امریکایی از افغانستان، واشنگتن از تهدیدهای دهشت افگنی در افغانستان چشم پوشی نخواهد کرد و به خاطر جلوگیری از ظهور مجدد این تهدیدها، امریکا توانایی‌های خود را در بخش مبارزه با دهشت افگنی در منطقه “تنظیم مجدد” می‌کند.

آقای بایدن همچنین در این نامه تذکره داده است که اجازه نخواهد داد حضور سربازان امریکایی در افغانستان “برگه چانه زنی” طرف‌های درگیر جنگ در این کشور باشد.

در نامۀ رییس جمهور ایالات متحده آمده است که واشنگتن حکومت افغانستان و طالبان را به خاطر تعهدات شان مبنی بر اجازه ندادن به دهشت افگنان برای تهدید کردن ایالات متحده، نیز پاسخگو قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا