افغانستانجهان

نشست مسکو درمورد افغانستان؛ «امریکا اشتراک نمی‌کند»

امریکا اعلام کرد که هیچ نماینده‌ای از این کشور در نشست مسکو درباره افغانستان شرکت نخواهد کرد. این کشور پیشتر گفته بود که امریکا برای شرکت در این نشست هنوز تصمیمی نگرفته است.

ند پرایس؛ سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام روز دوشنبه گفت: «نمایندگان امریکا هفته جاری به مذاکرات درباره افغانستان که توسط روسیه برگزار می‌شود، ملحق نخواهند شد.»

او دلیل تصمیم شرکت نکردن در این نشست را بیان نکرد؛ اما گفت که امریکا در موقعیتی نیست که در نشست مسکو در هفته جاری شرکت کند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در عین حال تاکید کرد که این کشور مشتاقانه منتظر نشست گروه تروئیکا پلاس است. این نشست نیز به میزبانی روسیه برگزار می‌شود.

او گروه تروئیکا را یک انجمن مؤثر و سازنده عنوان کرد و در ادامه گفت: «ما مشتاقانه منتظر مشارکت در جلسه این گروه در آینده هستیم، اما در موقعیتی نیستیم که این هفته در نشست مسکو شرکت کنیم.»

روز پنجشنبه هفته گذشته ماریا زاخارووا؛ سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که نشست قریب‌الوقوع مسکو درباره افغانستان با حضور نمایندگانی از طالبان افغانستان برای رایزنی درباره اوضاع در این کشور ۲۰ اکتوبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا