افغانستان

مجاهد در واکنش به نشست شورای امنیت: نشست‌ها بدون حضور نماینده افغانستان بی‌فایده است

سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان می‌گوید که هرنشستی بدون حضور نماینده افغانستان بی فایده است و آنچه در این نشست ها مطرح می شود تنها موضوعات فرعی است.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست به روز سه شنبه هشتم حوت در گفتگو با رادیو ملی زیر اداره حکومت سرپست گفته که موضوع مهم در رابطه با افغانستان، تعامل دیپلماتیک و به رسمیت شناختن حکومت سرپرست است که سازمان ملل و شورای امنیت در این زمینه شکست خورده و نظر واحد در این زمینه وجود ندارد.
نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره افغانستان که تعیین نمایند ویژه‌ی این سازمان و تعامل جامعه جهانی با حکومت سرپرست افغانستان از جمله آجنداهای آن خوانده شده بود، روز دوشنبه در پشت دروازه‌های بسته و بدون اعلام رسمی نتایج و فیصله‌های مشخص برگزار شد.
هرچند که استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد به روز دوشنبه به رسانه‌ها گفت که برنامۀ زمانی مشخصی برای این تصمیم تعیین نشده است، موضوع تحت نظارت جدی است و کار روی آن جریان دارد.
او در یک نشست خبری گفت: “از سرمنشی ملل متحد خواسته شده که این کار را انجام دهد، اما این روند ادامه دارد، سال‌ها تجربۀ من در اینجا به من نشان داده است که نباید برنامۀ زمانی تعیین کنم، اما می‌دانم که این موضوع به گونۀ جدی و سریع بررسی می‌شود و همه چیز باید سریع انجام شود. به محض اینکه بتوانیم کسی را معرفی کنیم، این کار را انجام خواهیم داد.”
تعیین نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان پس از دومین نشست نمایندگان ویژه کشورها در دوحه به نشست شورای امنیت موکول شد و انتظار می‌رفت که در نشست روز دوشنبه این شورا در رابطه به این موضوع تصمیم گیری شود، اما به نظر می‌رسد که کشورهای عضو شورای امنیت هنوز در این مورد توافق نظر ندارند.

 

دکمه بازگشت به بالا