افغانستانجهان

«دختران افغان به‌واسطه‌ ازدواج‌های اجباری موفق به خروج از افغانستان شدند»

مقامات امریکایی در حال رسیدگی به مهاجرانی از افغانستان هستند که بنابر گزارش‌ها به‌واسطه‌ ازدواج‌های اجباری موفق به خروج شده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان و به نقل از سی ان ان، به گفته‌ این منابع، هشدارهایی اخیرا به وزرات امور خارج رسیده مبنی بر این‌که در مواردی زنان و دختران از ترس طالبان، با مردانی که واجد شرایط خروج بوده‌اند یا به اجبار ازدواج کرده یا وانمود کرده‌اند که همسرشان هستند.

حوادث توصیف‌شده توسط این منابع برای سی‌ان‌ان در حالی افشا شد که این افراد در یک مرکز ترانزیت در خارج از کشور بودند. آن‌ها بر ناامیدی مردم افغانستان برای فرار از کشور پس از تسخیر توسط طالبان و ترس از عواقبی که حکومت آن‌ها برای زنان و دختران خواهد داشت، تأکید دارند.

هنوز مشخص نیست که این موضوع تا چه حد گسترده است، اما دلیل کافی است برای این‌که دیپلمات‌های امریکایی در امارات متحده عربی بررسی‌های بیشتری انجام دهند.

این منابع گفتند که برخی از زنان و دختران افغان که در یکی از مراکز تخلیه در امارات مستقر بودند گزارش کردند که خانواده‌های‌شان آن‌ها را مجبور به ازدواج کرده‌اند تا بتوانند با به قدرت‌رسیدن طالبان از کشور فرار کنند. بنابر گزارش‌ها، در برخی موارد خانواده‌ها به مردان واجد شرایط تخلیه هزاران دالر برای ازدواج و یا وانمود کردن نقش شوهر برای فرار زنان پرداخته‌اند.

سخن‌گوی وزارت خارجه امریکا روز جمعه گفت: «وزارت خارجه اتهامات مربوط به قاچاق انسان را جدی می‌گیرد و متعهد است از افراد آسیب‌پذیر در سطح جهان محافظت کند. ما در حال ایجاد هماهنگی بین دولت ایالات متحده و شرکای داخلی و بین‌المللی هستیم تا موارد احتمالی قاچاق انسان در بین افغان‌های آسیب‌پذیر را در مکان‌های اسکان موقت شناسایی کرده و از قربانیان شناسایی‌شده محافظت کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا