افغانستان

دستگاه سی تی اسکن در شفاخانه حوزه‌ای هرات فعال شد

این دستگاه روزانه ظرفیت پذیرش ۲۰ بیمار را دارد، با این حال این روزها تا ۲۵ بیمار از خدمات آن استفاده می‌کنند.

پیش از این شفاخانه حوزه‌ای هرات خدماتی از جمله سونوگرافی، معاینه‌های لابراتواری، بانک خون و خدمات دیگری را برای بیماران و بیمارداران ارائه می‌کرد.

به دلیل نبود این دستگاه در گذشته بیماران مجبور بودند برای تشخیص بیماری‌ شان به مراکز خصوصی مراجعه کنند.

شماری از باشند‌گان هرات که برای درمان به این شفاخانه آمده‌اند، می‌گویند که بیماران و بیمارداران در گذشته بنابر نبود دستگاه تشخیص به بخش‌های شخصی مراجعه می‌کردند و حالا با فعالیت این دستگاه، مشکلات مردم در وضعیت دشوار اقتصادی کنونی، برطرف می‌شود.

شفاخانه‌ی تخصصی معالجه‌ای شش‌صد بستر حوزه‌ای هرات، قدیمی‌ترین شفاخانه‌ی دولتی در شهر هرات و بزرگ‌ترين شفاخانه‌ی دولتی و مركز تخصصي آموزشي در سطح افغانستان است.

به گفته‌ی رییس این شفاخانه روزانه تا ۶ هزار بیمار و بیماردار به این شفاخانه مراجعه می‌کنند و به آنها خدمات ارائه می‌شود.

بیماران ولایت‌های زون غرب برای درمان به این شفاخانه مراجعه می‌کنند و بیش از یک هزار تن در شفاخانه‌ی حوزه‌ای هرات مصروف کار و ارائه خدمات برای مردم هستند. این شفاخانه از مجهزترین مرکزهای درمانی در کشور و حوزه‌ی‌ غرب است.

ساختمان مركزي این شفاخانه که در مركز شهر هرات موقعيت دارد، در زمان حكومت سردار محمد داود از طرف دولت عراق، با ظرفیت ۲۰۰ بستر اعمار شد و طی چند سال تطبیق اصلاحات به ۴۰۰، ۵۰۰ و۶۵۰ بستر ارتقا یافت. این شفاخانه در اواسط سال ۱۳۸۷ مشمول پروژه‌ی بازسازی شفاخانه‌ها شد.

دکمه بازگشت به بالا