جهانعکس

عملیات باند در مکزیک: ۱۶۴ نفر دستگیر شدند

عملیاتی علیه اعضای باندی که شهری در مکزیک را محاصره کرده بودند انجام شد. در حالی که ۱۶۴ نفر از اعضای باند در این عملیات دستگیر شدند، بسیاری از سلاح ها و خودروها کشف و ضبط شد.

در عملیات نیروهای امنیتی مکزیک ضربات سنگینی به گروه جنایتکار سازمان یافته وارد شد. نیروهای امنیتی ۱۶۴ نفر را دستگیر کردند و بر اساس گزارش ها، تعداد زیادی سلاح و وسایل نقلیه ضبط شده است.

پس از اینکه روز گذشته اعلام شد شهر تیامبا واقع در ایالت میچوآکان مکزیک توسط اعضای سازمان جنایتکار مسلح “پوبلو یونیدوس” با کاروانی ۲۸ خودروی محاصره شده است، نیروهای امنیتی عملیاتی را در این منطقه آغاز کردند.

در بیانیه وزارت امنیت عمومی ایالت میچوآکان آمده است که ۱۶۴ عضو باندی که در نتیجه عملیات به رهبری وزیر امنیت ژنرال خوزه آلفردو اورتگا و با مشارکت مشترک این شهر را محاصره کردند. از نیروهای گارد مدنی ایالتی، ارتش مکزیک و گارد ملی، دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

در این بیانیه آمده است که ۱۴۲ قبضه تفنگ، ۴۴ قبضه کلت کمری، تعداد زیادی مهمات و ۲۸ دستگاه خودرو که یکی از آنها زرهی بود نیز کشف و ضبط شد.

۲۵ گارد ملی ربوده شدند

مدت کوتاهی پس از این عملیات، افراد ناشناس در شهر پاراچو، در نزدیکی شهر تیامبا، ۲۵ نفر از پرسنل گارد ملی را ربودند و خواهان آزادی ۱۶۴ عضو دستگیر شده باند شدند.
اما گزارش شده است که ۲۵ پاسدار ربوده شده در پی نپذیرفتن این درخواست توسط نیروهای امنیتی و اقدام به سمت منطقه آزاد شدند.

در حالی که گزارش شده است که هنوز محاصره افراد مسلح در مناطق مختلف ایالت میچوآکان وجود دارد، آلفردو رامرز بدولا فرماندار میچوآکان تاکید کرد که آنها برای حفظ نظم و اطمینان از امنیت شهروندان به کار خود ادامه خواهند داد. رهبر کارتل در مکزیکو
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا