افغانستانجهانعکس

کاخ سفید: در اوکراین منطقه پرواز ممنوع ایجاد نمی‌کنیم چرا که خواهان جنگ با روس‌ها نیستیم

کاخ سفید خاطر نشان ساخت که در اوکراین منطقه پرواز ممنوع ایجاد نخواهند کرد چرا که این اقدام به جنگ با روسیه منجر می شود در حالی که آمریکا خواهان چنین جنگی نیست.

جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید شامگاه امروز (پنج شنبه) در یک نشست خبری تاکید کرد که ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین، به جنگ با روسیه خواهد انجامید و این همان چیزی است که آمریکا آن را نمی خواهد.

ساکی در این باره اظهار داشت: واشنگتن بر این باور است که برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین مستلزم آن است که آمریکا هواپیماهای نظامی روسیه که بر فراز این کشور پرواز می کنند را سرنگون کند.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه نیز تصریح کرد: این به معنای آغاز جنگ با فدراسیون روسیه خواهد بود و این دقیقا همان چیزی است که ما می خواهیم از آن اجتناب کنیم.

این در حالی است که دولت آمریکا بارها ایده ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین در سایه عملیات نظامی جاری روسیه در این کشور را رد کرده است.

کاخ سفید در این باره تاکید کرده است: منطقه پرواز ممنوع گامی در مسیر درست خواهد بود با این حال اجرای آن مستلزم استقرار نیروهای نظامی آمریکا است و این می تواند به معنای رویارویی نظامی احتمالی با روسیه باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا