افغانستان

اعلام رتبه‌بندی اعتبار پاسپورت‌های جهان؛ پاسپورت افغانستان در قعر جدول

موسسه «هِنلی پاسپورت ایندکس» با انتشار تازه‌ترین رده‌ بندی گذرنامه‌ها، قدرتمندترین و ضعیف‌‌ترین گذرنامه‌های جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی را معرفی کرد.

پاسپورت افغانستان در قعر جدول قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان قرار دارد و پس از این کشور، به ترتیب عراق، سوریه، سومالی، پاکستان و یمن قرار دارند.

در این میان، دارندگان پاسپورت امارات بدون نیاز به اخذ روادید قبلی می‌توانند به ۱۱۰ کشور جهان سفر کنند همچنین ۵۳ کشور هم به شهروندان اماراتی این اجازه را می‌دهند که به محض رسیدن به کشور مقصد و یا از طریق اینترنت اقدام به گرفتن روادید کنند و تنها برای سفر به ۳۵ کشور نیازمند اخذ روادید هستند، بدین ترتیب پاسپورت امارات در صدر قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان قرار دارد.

در مرتبه دوم قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان، پاسپورت سوئد، فنلاند، ایتالیا قرار دارد که بدون روادید می‌توانند به ۱۵۹ کشور سفر کنند.

کشورهای آلمان، هلند، دانمارک، اتریش، لوکزامبورگ و فرانسه نیز در جایگاه سوم قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان قرار دارند که می‌توانند بدون روادید به ۱۵۸ کشور سفر کنند.

پاسپورت امریکا نیز در ردیف چهارم قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان قرار دارد که شهروندان این کشور می توانند بدون اخذ روادید به ۱۵۷ کشور جهان سفر کنند. (۱۱۳ کشور بدون روادید قبلی و ۴۴ کشور اخذ روادید به هنگام ورود به کشور مقصد یا گرفتن اینترنتی روادید.)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا