افغانستاناقتصاد

کاهش نسبی دالر؛ یک دالر به ۹۴ افغانی رسید

-اتحادیه صرافان سرای شهزاده می‌گویند بهای افغانی در برابر دالر نسبت به روزهای پیشین افزایش یافته و یک دالر ۹۴ افغانی در بازار تبادل می‌شود.

در حالی که در چند روز گذشته بهای افغانی در برابر دالر کاهش چشمگیر داشت، اما روز گذشته (پنجشنبه، ۲۵ قوس) اتحادیه صرافان سرای شهزاده می‌گوید که بهای افغانی در برابر دالر نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته و یک دالر ۹۴ افغانی تبادل می‌شود.

این در حالی است که روز گذشته یک دالر در صرافی‌های کابل به ۱۰۰ تا ۱۰۲ افغانی مبادله می‌شد و یک روز پیش‌تر از آن، یک دالر در برابر ۱۲۰ تا ۱۳۰ افغانی مبادله می‌شد.

سخنگوی اتحادیه صرافان سرای شهزاده می‌گوید که این اتحادیه در هماهنگی با بانک مرکزی تلاش می‌کند تا از قاچاق دالر جلوگیری کند. به گفته این اتحادیه، بانک مرکزی اطمینان داده که در صورت نیاز دالر به بازار عرضه می‌کند.

«عبدالرحمان زیرک»، سخنگوی اتحادیه صرافان سرای شهزاده می‌گوید: «در بانک مرکزی افغانستان ذخایر وجود دارد، دالر است، در وقت ضرورت به بازار عرضه می‌کند. تبلیغات دشمن را خنثی کردیم، تبلیغات دشمن دفع شده و ارزش افغانی در حالت خوبی است.»

این در حالی است که در روزهای گذشته با بالا رفتن ارزش دالر در بازارها، بهای مواد اولیه نیز افزایش سرسام آوری داشته است.

شهروندان افغانستان از حکومت می‌خواهند از کاهش ارزش افغانی در برابر دالر جلوگیری کند و بهای مواد اولیه را در بازارها کنترل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا