جهان

شماری از کشور‌‌های اروپایی کمک‌های مالی خود با آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی را متوقف کرد

بر اساس گزارش‌ها شش کشور اروپایی کمک‌های مالی خود به آژانس کمک رسانی برای آوارگان فلسطین را به دلیل ادعا‌های مطرح شده مبنی بر دست داشتن برخی کارمندان این نهاد در حملات هفتم اکتوبر حماس به اسراییل متوقف کرده‌‌اند.

رویترز روزشنبه، ۲۷ جنوری گزارش داده که بریتانیا، آلمان، ایتالیا، هلند، سویس، فنلاند، ایالت متحده، استرالیا، کانادا از کشور‌‌های هستند که در دو روز گذشته کمک‌های مالی خود را به مردم غزه متوقف کرده‌اند.

دفتر سازمان ملل متحد برای مهاجران فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که بر اساس اطلاعات مقامات اسراییلی شماری از کارمندان خود را به ظن مشارکت در حمله هفتم اکتوبر حماس بر اسراییل اخراج کرده است.

همچنین فیلیپ لازارینی، رییس دفتر ملل متحد برای مهاجرین فلسطین تعلیق بودجه این کشور‌ها را به دلیل «اتهامات گروه کوچکی از کارکنان» را «تکان دهنده» خوانده و تاکید کرده که «زندگی مردم غزه به این حمایت بستگی دارد».

او افزوده است «فلسطینیان در غزه به این مجازات دسته جمعی اضافی نیاز نداشتند. این همهٔ ما را لکه دار می کند».

ازسوی‌هم رییس دفتر ملل متحد برای مهاجرین فلسطین نیز گفته که برای محافظت از توانایی سازمان سازمان در ارایه کمک‌های بشردوستانه قرار داد‌های ۱۲ کارمند این سازمان را «فسخ» و تحقیقات را برای دریافت حقیقت آغاز کرده است.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها شمار جان باخته‌گان در غزه از مرز ۲۶ هزار تن گذشته است.

 

دکمه بازگشت به بالا