افغانستان

کووید۱۹ در افغانستان؛ حدود ۳۵۰هزار نفر واکسین شدند

وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که روند تطبیق واکسین کووید۱۹ در این کشور ادامه دارد و تا اکنون ۳۴۹هزار و ۸۱۶ نفر در این کشور واکسین شده اند.

داکتر میرویس علی‌زی، معاون سخنگوی این وزارت روز شنبه اول می (۱۱ ثور) به خبرنگار کوکچه گفت که از این میان، بیش از ۹۷هزار و ۵۰۰ تن آنان کارمندان صحی و بیش از ۴۷هزار نفر آن آموزگاران اند.

آقای علی‌زی همچنان گفت که این افراد در تمام ولایات افغانستان واکسین شده اند که بیشتر آن در کابل بوده است.

بر اساس معلومات وزارت صحت افغانستان از آغاز تطبیق واکسین کووید۱۹ در این کشور، تا اکنون چهارهزار و ۱۲۳ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای در این کشور نیز واکسین کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

معاون سخنگوی این وزارت همچنان افزود که در مرحلۀ اول ۱۲۰هزار دوز واکسین کووید۱۹ به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان نیز اختصاص داده و این نهادها تا اکنون شمار دقیق از واکسین‌شدگان نیروهای افغان را اعلام نکرده اند.

روند تطبیق واکسین کووید۱۹ حدود دو ماه پیش در افغانستان آغاز شد و قرار است در مرحلۀ نخست، ۲۵۰هزار نفر در این کشور واکسین کووید۱۹ را دریافت کنند.

بر اساس معلومات وزارت صحت، از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون، ۵۹هزار و ۹۳۹ نفر در این کشور به بیماری کووید۱۹ متبلا شده و شمار مرگ و میر ناشی از این بیماری، به دوهزار و ۶۳۱ نفر رسیده است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز شنبه اول می (۱۱ ثور) در سراسر جهان بیش از ۱۵۱ میلیون و ۴۱۴هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان اضافه از سه میلیون و ۱۸۰هزار نفر جان باخته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا