افغانستان

حمله به عبادتگاه هندوها در کابل؛ درگیری ادامه دارد/ طالبان مهاجمان در محاصره هستند

منابع مردمی در شهر کابل، از حمله به یک عبادتگاه هندوها خبر می‌دهند.

منابع مردمی در شهر کابل می‌گویند که صدای انفجارهای پیهم را بامداد امروز شنبه، ۲۸جوزا، در ساحه کارته پروان شهر کابل شنیده‌اند و درگیری میان مهاجمان و طالبان هم‌چنان در داخل درمسال ادامه دارد.

برخی منابع در نزدیکی محل انفجار‌ها می‌گویند، تا کنون صدای پنج انفجار مهیب که آمیخته با رگبار گلوله بوده را شنیده‌اند.

این انفجارها و تیراندازی‌های مسلسل، عبادتگاه ( درمسال) شهروندان اهل هنود کشور در ساحه «گردنه باغ‌بالا»، کارته پروان، از مربوطات حوزه دوم امنیتی شهر کابل را هدف قرار داده است.

یک منبع معتبر می‌گوید، ۷ داعشی که مجهز با واسکت‌های انتحاری و جنگ‌افزار هستند، وارد عبادتگاه اهل هنود شده و با طالبان درگیر شده‌اند که تاکنون ۵ تن آنان موفق به انفجار شده و دو تن دیگر شان با افراد طالبان در حال درگیری هستند.

طالبان ساحه را مسدود و به عابران در محل اجازه عبور و مرور نمی‌دهند.

هنوز از تلفات این حمله اطلاعات دقیق در دست نیست، اما باشنده‌گان محل می‌گویند که اجساد و زخمی‌های افراد طالبان را به چشم دیده‌اند.

وزارت داخله طالبان نیز وقوع انفجارها در ساحه کارته پروان را تایید کرده و گفته که مهاجمان در محاصره افراد آنان قرار دارند.

وزارت داخله طالبان زخمی شدن دو شهروندان اهل هنود کشور را تایید کرده است.

منجیندر سینگ سیرسا، رئیس کمیته عبادتگاه سیک‌ها در دهلی، می‌گوید عبادتگاه اهل هنود در کابل مورد حمله تروریستی قرار گرفته است.

او در توییتی گفت که انفجارهای متعدد در محوطه این عبادتگاه صورت گرفته است.

آقای سیرسا افزود که با گورنامو سينگ، مسئول عبادتگاه کارته پروان صحبت کرده است.

به گفته منجیندر سینگ سیرسا، این عبادتگاه در حال حاضر در اختیار تروریست‌ها است. او می‌افزاید، این حمله صبح روز شنبه هنگامی رخ داد که مراسم مذهبی در حال آغاز شدن بود.

مقام‌های طالبان تا اکنون در این مورد اظهار نظر نکرده و در مورد تلفات احتمالی جزئیاتی منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا