افغانستانویدئو

یک سال پس از حمله انتحاری مرگبار میدان هوایی کابل؛ پنتاگون تصاویر تازه‌ای را منتشر کرد + ویدیو

وبگاه وابسته به پنتاگون تصاویر جدیدی از حمله انتحاری اوت ۲۰۲۱ نزدیک میدان هوایی کابل که بیش از ۱۰۰ کشته برجا گذاشت را منتشر کرد.

وبگاه وابسته به پنتاگون گزارش داد تفنگداران دریایی آمریکا در سالگرد انفجار فرودگاه کابل ویدئوی جدیدی از این رویداد مرگبار را که در ۲۶ اوت ۲۰۲۱ رخ داد و به کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی و بیش از صد افغانستانی منجر شد، منتشر کردند.

پس از سقوط پایتخت افغانستان و در بحبوحه بحران و ادامه هرج و مرج در میدان هوایی کابل و عدم توانایی نیروهای آمریکایی در تامین امنیت این مکان مهم و راهبردی، یک انفجار در نزدیک میدان هوایی در بین مردم، حدود ۱۷۰ کشته و زخمی برجای گذاشت که ۱۳ نظامی آمریکایی نیز در میان کشته‌شده‌ها بودند و مسئولیت آن را گروه داعش برعهده گرفت.

این حمله مرگبارترین روز برای ارتش آمریکا در افغانستان از سال ۲۰۱۱ را رقم زد که پنج روز قبل از فرارسیدن مهلت خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان (۳۱ اوت، ۹ سنبله) به وقوع پیوست.

چند روز بعد از این حادثه، یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به خانه‌ای در منطقه خواجه بوغرا در کابل حمله کرد که در نتیجه آن نُه تن از اعضای یک خانواده کشته شدند. آمریکا پس از این حمله مدعی شد اعضای داعش را مورد هدف قرار داده اما مشخص شد در این حمله شش کودک جان باختند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا