جهانعکس

آتش سوزی جنگل در الجزایر: ۲۶ نفر جان باختند

بلکود وزیر کشور الجزایر از کشته شدن 26 نفر در آتش سوزی جنگلی که در شهرهای الطرف و ستیف ادامه دارد و 2400 هکتار از جنگل ها و ماکی ها خاکستر شده است، خبر داد.

گزارش ها حاکی از آن است که در ادامه آتش سوزی جنگل ها در شهرهای الطریف و ستیف الجزایر ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.
کمال بلکود وزیر کشور الجزایر در بیانیه ای در تلویزیون رسمی الجزایر اعلام کرد که ۲۴ نفر در شهر الطریف در مرز تونس جان خود را از دست دادند و ۲ نفر در شهر ستیف در شمال این کشور جان خود را از دست دادند.
بلکود با اشاره به اینکه دمای هوای کشور در هفته های اخیر از ۴۷ درجه گذشت، اظهار داشت: از ابتدای مردادماه تاکنون در ۱۰۶ نقطه مختلف در بسیاری از شهرها آتش سوزی جنگل رخ داده است.
بلکود تصریح کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از جنگل ها و ماکی ها در آتش سوزی هایی که تاکنون ادامه دارد خاکستر شده است و هزاران نفر از پرسنل در حال اطفای حریق از هوا و زمین هستند.
در بیانیه کتبی که پیش از این از سوی ریاست دفاع مدنی الجزایر منتشر شده بود، آمده است: در آتش سوزی جنگلی که در شهر ستیف در شمال شرق این کشور رخ داد، دو زن جان خود را از دست دادند. اظهاراتی صورت گرفت.
از سوی دیگر، بر اساس اخبار مطبوعات محلی، بیش از ۳۵۰ خانواده از شهرک های نزدیک به آتش سوزی در مناطق جنگلی شهرستان سوک اهراس از خانه های خود تخلیه شده اند.
در تصاویر در شبکه های اجتماعی مشاهده می شود که صدها نفر از شهرک های نزدیک به مناطق آتش سوزی تخلیه شده اند که آتش نشانان و ارتش و همچنین شهروندان در اطفای حریق شرکت کردند.
مقابله با آتش سوزی جنگل ها که بیش از یک هفته است در شهرهای شمالی الجزایر ادامه دارد، به دلیل موج گرمای بیش از ۴۵ درجه و وزش بادهای گرم از سمت جنوب، روز به روز دشوارتر می شود.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا