افغانستاناقتصاد

اتحادیه اروپا: زندگی میلیون‌ها افغان در زمستان پیشرو به کمک‌های بشری وابسته است

اتحادیه اروپا می‌گوید که با فرا رسیدن فصل زمستان، میلیون‌ها نفر در این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

ادارۀ بخش حفاظت مدنی و کمک‌های بشردستانه اتحادیۀ اروپا ناوقت روز پنجشنبه ۱۵ دسمبر (۲۴ قوس) در اعلامیه‌ای گفت که با گذشت نزدیک به ۱۶ ماه از حاکمیت طالبان و خروج نیروهای خارجی از افغانستان، این کشور با بحران شدید بشری مواجه شد و هم اکنون زندگی بسیاری از افغان‌ها در زمستان پیشرو به کمک‌های بشردوستانه وابسته است.

به گفتۀ این اداره، در حال حاضر، شش میلیون نفر در این کشور در آستانۀ قحطی قرار دارند.

در این اعلامیه‌ آمده است که نرخ مواد غذایی به گونۀ سرسام‌آور در افغانستان افزایش یافته و نیز خشک‌سالی بسیاری از دهقانان را در نقاط مختلف این کشور با مشکل مواجه ساخته است.

به گفتۀ اتحادیۀ اروپا، با اینکه بسیاری از خانواده‌های نادار در افغانستان سال سختی را پشت سرگذاشته‌اند، اما هنوز هم میلیون‌ها نفر در این کشور به کمک‌های بشری سازمان ملل متحد و برنامۀ جهانی غذا نتیاز دارند.

بر اساس معلومات ادارۀ بخش حفاظت مدنی و کمک‌های بشردستانۀ اتحادیۀ اروپا، از سال ۲۰۲۱ تا کنون، این اتحادیه ۸۶ میلیون یورو برای رسیدگی به نیازمندان و جلوگیری از بحران بشری در افغانستان کمک کرده است.

این نهاد افزوده که بیشتر این کمک‌ها از طریق برنامۀ جهانی غذا انجام شده و اتحادیۀ اروپا در آینده نیز به کمک‌های خود ادامه خواهد داد.

اخیراً سازمان ملل متحد از وضعیت ناگوار اقتصادی زنان و دختران در این کشور ابراز نگرانی کرده و گفت که در حال حاضر، کم از کم شش میلیون نفر در افغانستان در یک قدمی قحطی قرار دارند.

دکمه بازگشت به بالا