جهان

اتهام نژادپرستی ترامپ به دادستان کل قبل از بازجویی: آمریکا یک جمهوری موز است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که خانه‌اش برای یافتن مدارک مورد بازرسی قرار گرفت و گاوصندوق‌هایش توسط اف‌بی‌آی باز شد، توسط لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک بازجویی خواهد شد. ترامپ بیش از یک دهه است که به ارائه نادرست ارزش دارایی های شرکتش مانند آسمان خراش ها و زمین های گلف متهم شده است. ترامپ قبل از بازجویی به دادستان توهین کرد و کشورش را «جمهوری موز» خواند.

ترامپ در بیانیه‌ای در اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی که «حقیقت اجتماعی» نامیده است، اظهار داشت که «فردا شاهد دادستان کل نژادپرست نیویورک خواهد بود و بزرگترین شکار جادوگران در تاریخ آمریکا ادامه دارد».

ترامپ تایید کرد که تحت سوگند به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد ارزش دارایی هایش مورد بازجویی قرار خواهد گرفت و افزود: من و شرکت بزرگ من از هر طرف مورد حمله قرار می گیریم. آمریکا یک جمهوری موز است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که روز گذشته عمارت مار-آ-لاگو ترامپ در فلوریدا توسط ماموران اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) مورد حمله قرار گرفت.

از سوی دیگر، شهادت ترامپ در نقطه حساسی از تحقیقات جیمز دادستان کل آمریکا خواهد بود.

در ماه می گذشته، دفتر جیمز اعلام کرد که به پایان تحقیقات خود نزدیک شده است و بازرسان شواهد مهمی را جمع آوری کرده اند که می تواند از اقدامات قانونی حمایت کند، مانند شکایت علیه ترامپ، شرکت او یا هر دو.

دادستانی کل نیویورک اعلام کرد که شهادت ترامپ یکی از معدود موارد مفقود شده است.

فرآیند پرونده

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، به عنوان بخشی از تحقیقاتی که ادعا می‌کند ارزش دارایی‌هایی مانند آسمان‌خراش‌ها و زمین‌های گلف متعلق به سازمان ترامپ برای بیش از یک دهه در صورت‌های مالی اشتباه ارائه شده است، از ترامپ و فرزندانش خواسته است تا شهادت دهند.

هر بار ترامپ و وکلای او به این تصمیم اعتراض کرده و اعلام کردند که مدارک درخواستی دادستانی کل را در اختیار ندارند.

دو هفته پیش، پس از یک پروسه طولانی، دادگاه استیناف ایالت نیویورک تصمیم در مورد تحقیقاتی که ترامپ باید به دادگاه بیاید و شهادت دهد، تایید کرد.

یک روز بعد، یک قاضی فدرال تلاش ترامپ برای دریافت حکم دادگاه برای توقف تحقیقات جیمز در مورد او را رد کرد.

از سوی دیگر، ماه گذشته از ترامپ خواسته شد تا شهادت دهد. با این حال، پس از مرگ ایوانا ترامپ، همسر سابق ترامپ، در ۱۴ ژوئیه به تعویق افتاد.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا