افغانستاناقتصادجهان

ادامه توزیع کمک‌های بشردوستانه ترکیه میان نیازمندان در افغانستان

بخش دیگری از کمک‌های بشردوستانه ترکیه به مردم افغانستان که با «قطار نیکوکاری» به این کشور ارسال شده، بین نیازمندان در ولایت‌های دایکندی و خوست توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری کوکچه به نقل از آناتولی، سفارت ترکیه در کابل با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد که بخش دیگری از کمک‌های بشردوستانه ترکیه به مردم افغانستان که با هماهنگی سازمان حوادث‌ غیرمترقبه «آفاد» و حمایت ۱۹ سازمان خیریه ترکیه جمع‌آوری شده و با سومین «قطار نیکوکاری» در ۱۴ مارس به افغانستان رسیده بود٬ بین نیازمندان در ولایت‌های دایکندی و خوست این کشور توزیع شد.

براساس این بیانیه٬‌ روز گذشته بین ۱۰۰۰ خانواده نیازمند در ولایت‌های دایکندی و خوست بسته‌های کمکی توزیع شده است و تاکنون ۲۴ هزار و ۲۰۰ خانواده افغان در سراسر این کشور از این کمک‌های بشردوستانه ترکیه بهره‌مند شده‌اند.

سومین «قطار نیکو‌کاری» با بار ۹۹۴ تنی از کمک‌های بشردوستانه ترکیه که در ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ از آنکارا به مقصد هرات افغانستان حرکت کرده بود، ۱۴ مارس با عبور از گذرگاه تورغوندی در مرز ترکمنستان وارد خاک افغانستان شد.

محموله سومین قطار نیکوکاری ۶۲ واگنه ترکیه شامل مواد غذایی، پوشاک، پتو، لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده است.

چهارمین قطار نیکوکاری ترکیه نیز در تاریخ ۳۰ مارس عازم افغانستان شد و ۱۴۷۸ تن کمک‌های بشردوستانه دیگر که بین نیازمندان افغان توزیع خواهد شد را به این کشور خواهد رساند.

گفتنی است ۲۲ ژانویه امسال با حکم ریاست جمهوری ترکیه، کارزار سراسری برای کمک به مردم افغانستان که با بحران انسانی، گرسنگی و همچنین سرمای زمستان مواجه‌اند، آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا