انترنت افغانستان کندترین سرعت را در میان ۱۳۷ کشور جهان دارد

براساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی، انترنت در افغانستان در میان ۱۳۷ کشور جهان کندترین سرعت را دارد.

رویترز به نقل از اوکلا، نهادی که در سیاتل امریکا سرعت انترنت را سنجش می‌کند، روز دوشنبه، ۷ حمل، گزارش داده که انترنت در افغانستان در میان ۱۸۰ کشور جهان، از نظر کندی سرعت جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

رویترز پس از آن به سرعت انترنت در افغانستان پرداخته است که شماری از دانش‌آموزان دختر شامل در آموزش‌های از راه دور از کندی سرعت انترنت شکایت کردند.

به گزارش رویترز، دانش‌آموزان این برنامه از ایلان ماسک، رییس اجرایی اسپیس ایکس، خواسته‌اند تا سرویس انترنت ماهواره‌ای استارلینک را همانند اوکراین و ایران در افغانستان نیز فعال سازد.

دانش‌آموزان فراهم شدن سرویس انترنت ماهواره‌ای استارلینک در افغانستان را برای زنان بسیار سودمند دانسته‌اند. سخنگویان اسپیس ایکس اما به درخواست‌ها برای پاسخ گفتن در این مورد، جواب نداده‌اند.

این گزارش حاکی از آن است که شماری از دختران افغانستان پس از مسدود شدن دروازه مکتب‌های دخترانه از سوی طالبان به آموزش‌های آنلاین یا از راه دور رو آورده‌اند.

دانیل کالمنسون، سخنگوی دانشگاه آنلاین مردم، که در بخش آموزش زبان انگلیسی فعالیت دارد گفته است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان بیش از ۱۵ هزار درخواست آموزش از دختران افغان دریافت کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها، با آن که قیمت انترنت در افغانستان نسبت به کشورهای همسایه آن بسیار بلند است، سرعت چندانی ندارد.

دکمه بازگشت به بالا