افغانستانجهانویدئو

انفجار تروریستی در مرکز شهر استانبول در ترکیه دست‌کم «۶ کشته» و ۵۳ زخمی بر جای گذاشت

انفجار تروریستی در خیابان استقلال-منطقه پرازدحام مرکز استانبول ۶ کشته و ۵۳ مجروح بر جای گذاشته است.

وقوع انفجار در مرکز شهر استانبول ترکیه؛ ۶ نفر کشته و ۵۳ نفر زخمی شدند + ویدیو

شفقنا افغانستان -مسئولان دولتی در ترکیه از کشته شدن چند نفر و زخمی شدن ده ها تن دیگر در نتیجه وقوع انفجار در یکی از شلوغ ترین خیابان های بزرگ ترین شهر این کشور خبر می دهند.

برخی رسانه های محلی ترکیه عصر امروز (یک شنبه) گزارش دادند که خیابان «استقلال» در منطقه تقسیم شهر ساحلی استانبول در غرب این کشور، شاهد وقوع یک انفجار شدید بوده است.

رسانه های ترکیه ابتدا از زخمی شدن دست کم 11 نفر در نتیجه انفجار خیابان استقلال هنگام حضور جمعیت زیادی در آن به عنوان یکی از شلوغ ترین خیابان های شهر استانبول خبر دادند سپس آمار زخمی های این انفجار را 17 تن اعلام کردند.

به دنبال آن نیز، «علی یرلیکایا»، استاندار استانبول در پیامی در حساب کاربری خود در این باره نوشت: امروز نزدیک ساعت 16:20 دقیقه (16:50 عصر به وت تهران)، انفجاری در خیابان استقلال در منطقه تقسیم روی داد؛ تیم های پلیس، بهداشت، آتش نشانی، حوادث و اورژانس به محل حادثه اعزام شدند؛ شماری کشته و زخمی شدند و جزییات اعلام خواهد شد.

استاندار استانبول در ادامه نیز در پیام توییتری دیگری در رابطه با انفجار خیابان تقسیم شهر استانبول که احتمال تروریستی بودن آن در دست بررسی است، تایید کرد که این انفجار تاکنون چهار کشته و 38 زخمی بر جای گذاشته است.

«اکرم امام اوغلو»، شهردار استانبول نیز به نوبه خود در یک پیام توییتری در این باره عنوان کرد: در رابطه با انفجار خیابان استقلال باید به تیم های پلیس و بهداشت خود کمک کرد و از پست هایی که ممکن است باعث ترس و وحشت شود خودداری نمود؛ با تمام تیم های ذی ربط در منطقه اطلاعات بهداشتی ارائه خواهیم داد.

به احتمال زیاد انفجار خیابان استقلال شهر استانبول را یک فرد انتحاری انجام داده و بر اثر آن نیز، تاکنون چهار نفر جان خود را از دست دادند و 39 تن دیگر نیز زخمی شدند که وضعیت شماری از آنها بسیار وخیم است.

با این حال بیش از دو ساعت پس از وقوع انفجار در خیابان استقلال شهر استانبول، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه تایید کرد که شمار قربانیان آن تاکنون به شش کشته و 53 زخمی افزایش یافته است.

اردوغان ضمن تاکید بر این که قاطعانه تروریستی دانستن انفجار خیابان استقلال ممکن است اشتباه باشد، اعلام کرد که تحولات اولیه و اطلاعات دریافتی از استاندار استانبول حاکی از آن است که این انفجار ترورستی بوده است.

رئیس جمهوری ترکیه ضمن اعلام این که تحیقات اولیه نشان می دهد که یک زن در انفجار خیابان استقلال شهر استانبول نقش داشته، تاکید کرد که مقامات ذی ربط به فعالیت خود برای شناسایی عاملان این انفجار و حامیان آنها ادامه می دهند.

اردوغان ضمن آن که به مردم ترکیه اطمینان داد که عاملان انفجار خیابان استقلال به سزای کار خود خواهند رسید، خاطر نشان ساخت که تلاش های در راستای تسلط بر کشورش و مردم آن از طریق تروریسم، به هدف خود نرسیده و نخواهد رسید.

شایان ذکر که خیابان استقلال به طول تقریبی سه کیلومتر، در بخش ساحلی «بی اوغلو» در شرق قسمت اروپایی استانبول واقع شده و یکی از مسیرهای عابر پیاده و مقاصد گردشگری معروف این شهر به شمار می آید جایی که پر از کافه، رستوران، بوتیک و مرکز خرید بوده و تقریبا در تمام ساعات شبانه روز مملو از جمعیت است به گونه ای که در روزهای آخر هفته نزدیک به سه میلیون نفر در روز از این خیابان بازدید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا