افغانستانویدئو

برای اولین بار انتخاب ولسوال توسط مردم از پنجشیر آغاز شد

باشندگان ولایت پنجشیر برای اولین بار به منظور انتخاب ولسوال پشت صندوق های رای دهی رفتند؛ باشندگان این ولایت از گزینش مسولین محلی از طریق انتخابات استقبال نموده میگویند این پروسه برای مردم فرصت میدهد تا خود شهروندان حاکمان محلی را گزینش نمایند. شهروندان پنجشیر به این باور اند باید مسئولین محلی به شمول والی ها از طریق انتخابات تعین گردند.

برای اولین بار انتخاب ولسوال توسط مردم از پنجشیر آغاز می شود. این می تواند برای تمام افغانستان نمونه باشد تا مردم در تعین حاکمان شان نقش مستقیم و اصلی داشته باشند.

برای انتخاب ولسوال حصه اول امروز میان تعدادی از نامزدان انتخابات برگزار شد. قرار است برای هر ولسوالی پنجشیر، سه نفر از طریق انتخابات گزینش و به مرکز برای انتصاب معرفی شوند.

منصور عنابی، سخنگوی والی پنجشیر گفته که مردم در این ولایت برای اولین‌بار در سطح افغانستان به پای صندوق‌های رای‌دهی برای گزینش ولسوالان رفتند و برای نامزدان مورد اعتمادشان رای دادند.به گفته عنابی، انتخابات برای گزینش ولسوال‌ها از ولسوالی حصه اول این ولایت آغاز شده و قرار است این روند در شش ولسوالی دیگر ولایت پنجشیر نیز ادامه داشته باشد.
او افزود که ۱۲ تن به عنوان نامزد در ولسوالی حصه اول

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا