افغانستان

انفجار انتحاری در دشت برچی کابل ۱۹ کشته برجای گذاشت

‏خالد زدران، سخن‌گوی فرماندهی امنیه طالبان در کابل می‌گوید که بر بنیاد یافته‌های ابتدایی دست‌کم ۱۹ تن در حمله‌ امروز در مرکز آموزشی کاج جان باخته‌ و ۲۷ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

سخنگوی قوماندانی امنیه کابل که از سوی طالبان منصوب شده است، می گوید در یک حمله انتحاری در یک منطقه شیعه نشین پایتخت افغانستان ۱۹ نفر کشته و ۲۷ نفر زخمی شدند.
سخنگوی فرمانده پلیس کابل که از سوی طالبان منصوب شده است، گفت که یک بمب گذاری انتحاری روز جمعه در یک مرکز آموزشی در یکی از مناطق شیعه نشین پایتخت افغانستان رخ داد که بر اثر آن ۱۹ نفر کشته و ۲۷ نفر زخمی شدند.
خالد زدران سخنگوی این مرکز گفت که انفجار در داخل مرکز محله دشتی برچی کابل در ساعات بامداد رخ داده است. وی جزئیات بیشتری در مورد پس از انفجار بمب نداشت.
این بمباران جدیدترین بمب گذاری در جریان مداوم خشونت از زمان به دست گرفتن قدرت توسط طالبان بود. هیچ کس بلافاصله مسئولیت حمله در این منطقه را که اکثراً توسط اعضای اقلیت شیعه افغانستان تشکیل شده است، بر عهده نگرفت.
گروه دولت اسلامی – رقیب اصلی طالبان از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در اوت ۲۰۲۱ – در گذشته جامعه هزاره‌ها از جمله در دشتی برچی را هدف قرار داده است.
عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخله که از سوی طالبان منصوب شده است، پیشتر گفت: «تیم های ما برای اطلاع از جزئیات بیشتر به محل انفجار اعزام شده اند.

منابع از میزان بلند تلفات در حمله‌ی انفجاری بر کورس آموزشی کاج در ساحه‌ی نقاش دشت برچی خبر می‌دهند.
یک منبع گفته است که ده‌ها نفر در این انفجار کشته و زخمی شده‌اند.
انفجار حوالی ساعت ۷:۳۰ دقیقه‌ی صبح هنگامی رخ داده است که امتحان آزمایشی کانکور در این مرکز آموزشی در جریان بوده است.
نوعیت حمله تا انوز مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا