افغانستانجهان

کابلوف: به رسمیت شناختن حکومت طالبان هنوز روی میز نیست

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان به صراحت اعلام کرد که مسکو هیچ برنامه ای برای به رسمیت شناختن رسمی طالبان ندارد.
ضمیر کابلوف به خبرگزاری تاس گفت که روسیه بارها در تمام سطوح ممکن اعلام کرده است که هیچ بحثی در مورد به رسمیت شناختن طالبان وجود ندارد.
او به تاس گفت: “هیچ پیشرفتی وجود ندارد و این در همه سطوح ممکن مورد بحث قرار گرفته است.”

روسیه یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل است و همواره تاکید کرده است که طالبان باید به تعهدات خود از جمله مبارزه با گروه های تروریستی و تشکیل یک دولت فراگیر پایبند باشند.

نماینده روسیه در امور افغانستان نیز به تاس گزارش داد که مسکو و واشنگتن در مورد افغانستان هیچ مذاکره ای ندارند.

در همین حال، کابلوف گفت که به زودی نشست بین المللی دیگری با میانجیگری سازمان ملل متحد با نمایندگان ویژه در مورد افغانستان برگزار خواهد شد.

ما در حال برنامه ریزی مجموعه ای از رویدادهای بین المللی گسترده در مورد افغانستان هستیم. کابلوف روز دوشنبه گفت، شرکای منطقه‌ای ما و ما به یاد داریم که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، قصد داشت نمایندگان ویژه‌ای را جمع کند، همانطور که او این کار را انجام داد، به یاد خواهید آورد، در بهار، پس از ارائه گزارش هماهنگ‌کننده ویژه‌اش، در دوحه. ، به نقل از تاس.

«تا جایی که من می بینم، چنین گزارشی ارائه و توزیع شده است. ما باید آن را به طور کامل مطالعه کنیم زیرا او [رئیس سازمان ملل] گفت که پس از تجزیه و تحلیل همه طرف های مربوطه، او مایل است همه را در جایی برای تبادل نظر گرد هم آورد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما عجله ای نداریم. ابتدا این گزارش را بررسی خواهیم کرد. ما قبلاً شروع کرده ایم و احتمالاً دعوت نامه ای از نیویورک خواهد آمد.»

اولین کنفرانس در مورد افغانستان به ابتکار آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در تاریخ 1 تا 2 می 2023 در دوحه تشکیل شد.

دکمه بازگشت به بالا