جهانعکس

اولین موج گرمای تابستان در اروپای غربی زنگ خطر را به صدا درآورد

اولین موج گرمای تابستان با بالا بردن درجه حرارت به سطوح بی سابقه تأثیر منفی بر زندگی در کشورهای اروپای غربی گذاشت.

در حالی که زنگ نارنجی رنگ که در درجه دوم اهمیت قرار دارد، در بسیاری از شهرهای اروپای غربی صادر شد که در آن به عموم مردم نسبت به گرما هشدار داده شد،

اما توجه به این نکته جلب شد که موج گرما می تواند یکی از پیامدهای تغییرات آب و هوایی، جنگل باشد. آتش سوزی و مشکلات خشکسالی
در اسپانیا که گرم ترین ژوئن ۲۰ سال اخیر در آن سپری شده است، دمای هوای یک هفته موثر در برخی نقاط منطقه اندلس در جنوب این کشور مانند سویا و کوردوبا به ۴۴ درجه سانتیگراد رسیده است. ۴۱ درجه سانتیگراد در پایتخت مادرید.


در سویل، گروهی از دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و خانواده‌هایشان اعتراض کردند که با وجود گرما، مدارس تعطیل نشدند.
دانش‌آموزانی که در کلاس‌ها شرکت نمی‌کردند و در حیاط مدرسه شعارهایی مانند «کلاس مثل سونا» سر می‌دادند، با تفنگ آب بازی می‌کردند و سعی می‌کردند خود را خنک کنند.
با توجه به گرمای هوا، از ابتدای هفته آتش سوزی در جنگل های ۱۶ منطقه رخ داد و برخی مسابقات ورزشی به تعویق افتاد.


در حالی که ناوارا، کاستیل و لئون و کاتالونیا مناطقی بودند که بیشترین آسیب را از آتش‌سوزی گرفتند، اما اعلام شد که آتش‌سوزی همچنان خطرناک جنگلی در کاتالونیا مساحت ۲۰ هزار هکتاری را تهدید می‌کند.
آنها هشدار دادند: “در نتیجه تغییرات آب و هوایی، امواج گرما زودتر شروع به رسیدن به بخش هایی از اروپا می کند. همچنین، امواج گرما به دلیل غلظت بی سابقه گازهای گلخانه ای که گرما را تشدید می کند، بیشتر و شدیدتر رخ می دهد.” برای آینده شروع کن. .


در اسپانیا که در بسیاری از شهرها زنگ نارنجی داده می شود، از فردا دمای هوا ۱۰ درجه کاهش می یابد و هفته آینده در پایتخت مادرید به ۲۵ درجه کاهش می یابد.
در فرانسه در ۱۴ استان هشدار قرمز و در ۵۶ استان نارنجی به دلیل دمای هوا به ۴۱ درجه سانتیگراد اعلام شد.
فرمانداری ژیروند از تعویق همه رویدادهای خارج و داخل خانه بدون تهویه مطبوع خبر داد.


همچنین با اعمال محدودیت های مختلف در مصرف آب به ویژه در فعالیت های کشاورزی نسبت به آتش سوزی جنگل ها در ۴۰ شهر هشدار داده شد.
در پایتخت پاریس و شهرهای لیون، ویلوربان و کالور، هر دو خروجی تردد برای یک دوره موقت محدود شدند و محدودیت سرعت در ساعات خاصی کاهش یافت.
به دلیل دمای بالا در ایتالیا، ۴ شهر در وضعیت هشدار قرار گرفتند.


در حالی که عنوان شده بود موج گرمای ناشی از آفریقا در پیش بینی های هواشناسی آخر هفته موثر خواهد بود، هشدارهایی برای برخی از شهرهای مرکز و شمال ایتالیا داده شد.


به دلیل گرمای شدید در پروجا و فلورانس در بخش مرکزی کشور و شهرهای برشا و تورین در شمال، سطح هشدار از ۱۷ ژوئن به نارنجی افزایش یافت. در تورین گزارش شده است که یک هشدار قرمز در روز یکشنبه صادر خواهد شد.


مقامات هشدار دادند که هوای گرم به ویژه برای افراد مسن، مبتلایان به بیماری های مزمن، زنان باردار و نوزادان خطر بیشتری دارد و از این افراد خواستند تا حد امکان در خانه بمانند.


از سوی دیگر خشکسالی ناشی از گرمای شدید نیز تاثیر خود را در کشور به ویژه در مناطق شمالی نشان می دهد.
خاطرنشان شد که حجم بزرگترین رودخانه کشور، پو، ۷۲ درصد کمتر از آنچه که باید باشد، است و این وضعیت بر مناطق شمالی پیمونت و لومباردی تأثیر می گذارد.
با توجه به خشکسالی، در مناطق شمالی به حدود ۱۷۰ شهرک دستور داده شد که از آب فقط برای مصارف اولیه مانند نوشیدن و تهیه غذا استفاده کنند.


اداره هواشناسی آلمان (DWD) اعلام کرد دمای هوا در آخر هفته به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی این کشور به ۳۸ درجه افزایش می یابد و دمای هوا در شب از ۲۰ درجه کمتر نخواهد شد.


در حالی که مسئولان نسبت به خطر آتش سوزی جنگل ها در مناطق با دمای بالا هشدار داده بودند، کارشناسان به سالمندان و افراد دارای مشکلات سلامتی توصیه کردند مراقب باشند و مایعات زیادی بنوشند.


توبیاس فوکس، رئیس DWD اظهار داشت که درجه حرارت در آلمان در سال های آینده نسبت به ۳۰ سال گذشته ۱ درجه افزایش می یابد و هشدار داد که تغییرات آب و هوایی در آلمان تأثیر خواهد گذاشت.


با ورود موج گرما از جنوب در بلژیک، دمای هوا به ۳۵ درجه افزایش یافت و به رکورد ماه ژوئن رسید.
مسئولان هواشناسی اعلام کردند که در آخر هفته به دلیل افزایش دمای هوا بویژه در شرق کشور، کد نارنجی رنگ هشدار داده شد.
مقامات همچنین نسبت به سطح بالای گرده و آلودگی هوا در هوای گرم هشدار دادند.


در سواحل اقیانوسی بلژیک، دمای هوا چند درجه کمتر گزارش شده است. با رفتن بسیاری از مردم به سواحل اقیانوس، خدمات قطار افزایش یافته است.
سومین روز متوالی به عنوان گرم ترین روز سال در بریتانیا ثبت شده است.


در ۱۷ ژوئن در سافولک در شرق کشور دماسنج ها ۳۲.۷ درجه را نشان دادند. همزمان ۳۲.۴ درجه در فرودگاه هیترو لندن ثبت شد.
در این کشور، مردم برای استفاده بهینه از آب و هوا به سواحل، پارک ها و استخرهای روباز هجوم آوردند. در بورنموث، شورای شهر اعلام کرده است که تمام پارکینگ های کنار آب در ساعات اولیه پر است.


افزایش مداوم دما در حال نزدیک شدن به گرمترین روز ژوئن با ۳۵.۶ درجه ثبت شده در ژوئن ۱۹۷۶ است.

اداره هواشناسی اعلام کرده است که دماهای “غیر معمول” در ماه ژوئن نتیجه فشار بالا در نیمه جنوبی انگلیس و جریان هوای جنوب غربی از اروپا است که هوای گرم را به بریتانیا می آورد.


پیش بینی می شود با بارش باران در روز یکشنبه دمای کشور اثر خود را از دست بدهد.
برای اینکه دمای هوا که دو روز است در هلند بین ۳۰ تا ۳۱ درجه است، از بروز مشکلات بهداشتی جلوگیری کند، سازمان های دولتی و کارشناسان هشدارهایی داده اند.


اداره کل فواید عمومی و مدیریت آب هلند اعلام کرد که یک سری اقدامات احتیاطی را در برابر خرابی های اضطراری و احتمالی که ممکن است در جاده ها به خصوص در مناطق جنوبی کشور رخ دهد، اتخاذ کرده است.
همچنین به سالمندانی که مشکلات سلامتی داشتند توصیه شد از بیرون نرفتن، مصرف مایعات فراوان و استفاده از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.
یکی از کشورهایی که موج گرما در هفته گذشته در آن موثر بوده، سوئیس بود.


در سوئیس پیش بینی می شود دمای هوا طی روز در شهرهایی مانند بازل، سیون و ژنو به ۳۵ درجه به بالا افزایش یابد و دمای هوا فردا با ۳۷ درجه در بازل به رکورد بی سابقه ای برسد.
دولت فدرال سوئیس سطح هشدار در این کشور را ۳ اعلام کرد.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا