افغانستانجهانعکس

حنا ربانی برای گفتگو با مقامات «امارت اسلامی» وارد کابل شد

یک هیئت پاکستانی به رهبری حنا ربانی کهر، وزیر دولت در امور خارجه آن کشور صبح امروز به کابل رسید. قرار است که این هیئت با مقام‌های بلند پایۀ حکومت طالبان دیدار کند.

احمد ضیا تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت فعلی افغانستان تایید کرده است که حنا ربانی در راس یک هیات عالی‌ربته صبح روز سه‌شنبه، هشتم قوس وارد کابل شده است.

هنوز هدف از سفر حنا ربانی به کابل مشخص نشده اما بصورت مبهم گفته شده که روی همکاری‌های دوجانبه‌ی کابل و اسلام‌آباد صحبت خواهد شد.

Image

در همین حال بخش دری رسانه اس بی اس به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که هدف محوری سفر حنا ربانی به کابل، حل مشکلات مرزی و گفتگو در مورد تحریک طالبان پاکستانی است.

این در حالی است که روز دوشنبه، هفتم قوس، تحریک طالبان پاکستانی توافق آتش بس با میان‌جیگری مقامات «امارت اسلامی» را منتفی اعلام کرده و از شروع عملیات نظامی خود بر علیه دولت پاکستان خبر دادند.

Image

ارزیابی‌های انستیتوت مطالعات استراتژیک پاکستان نشان می‌دهد که پس از ۱۵ اگست ۲۰۲۱ میلادی و به دنبال سقوط دولت پیشین افغانستان، حملات تروریستی در پاکستان ۵۱ درصد افزایش یافته است.

قابل ذکر است که طبق گزارش رسانه‌های پاکستانی، حنا ربانی را در این سفر شمار زیادی از مقامات این کشور به شمول وزیر مالیه پاکستان همراهی می‌کند.

حنا ربانی نخستین دیپلمات زن پاکستانی است که پس از سقوط افغانستان برای دیدار با مقامات امارت اسلامی به کابل سفر می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا