افغانستانجهان

بین ۱۳ تا ۲۰ درصد نیروهای امریکایی از افغانستان خارج شده‌اند

فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) اعلام کرده است که از زمان تصمیم جو بایدن، رییس‌جمهور این کشور برای خروج نظامیان امریکایی از افغانستان، تا کنون بین ۱۳ تا ۲۰ درصد این نیروها از افغانستان خارج شده‌اند.

سنتکام در تویتی همچنان نوشته است که تا کنون معادل ۱۱۵ محموله‌ی هواپیمای سی‌۱۷ از افغانستان خارج شده است. سنتکام خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را «منظم و مسئولانه» خوانده است.

فرماندهی مرکزی امریکا همچنین گفته است که در این مدت پنج مرکز رسما به وزارت دفاع ملی افغانستان تحویل داده شده و بیش از ۵۰۰۰ قطعه تجهیزات برای تخریب به نمایندگی لوجستیکی دفاع فرستاده شده است.

سنتکام در ادامه گفته است که به دلایل امنیتی و عملیاتی، تنها یک «محدوده‌ی تقریبی» از درصدی روند خروج نظامیان را که تکمیل شده است، ارایه می‌کند. به‌گفته‌ی سنتکام، با ادامه‌ی خروج «مسئولانه و منظم»، دامنه‌ی حفظ امنیت افزایش می‌یابد.

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا در ۲۵ حمل سال جاری اعلام کرد که تمامی نیروهایش را تا ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی از افغانستان خارج می‌کند. تا قبل از اول می، که برنامه‌ی خروج آغاز شد، ۲۵۰۰ نظامی امریکایی در افغانستان حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا