افغانستانجهان

تحقیق: زمین در آستانه پنج نقطه اوج آب و هوایی “فاجعه بار” است

یک مطالعه جدید در مورد اثرات بحران آب و هوا اعلام کرد که افزایش دمای فعلی جهان را به آستانه پنج نقطه اوج بحرانی رسانده است. نویسنده اصلی این مطالعه، دکتر. دیوید آرمسترانگ مک کی گفت: "این واقعاً نگران کننده است. دلایلی برای ناراحتی وجود دارد، اما هنوز دلایلی برای امیدواری وجود دارد."

در یک مطالعه جدید توسط یک تیم تحقیقاتی بین المللی، اعلام شده است که گرم شدن کره زمین و بحران آب و هوا، جهان را بیش از یک بار در آستانه واژگونی قرار داده است.

در این تحقیق بیان شد که پس از افزایش ۱.۱ درجه ای دما از زمان انقلاب صنعتی، از پنج آستانه بحرانی فراتر رفته است.

در این مطالعه تاکید شد که این آستانه ها فروپاشی صفحه یخی گرینلند، ورقه یخی که باعث افزایش شدید سطح دریا می شود، فروپاشی یک جریان قابل توجه در شمال اقیانوس اطلس، تحت تاثیر بارانی است که میلیاردها نفر به آن وابسته هستند. برای غذا و ذوب ناگهانی یخ‌های دائمی غنی از کربن.

در تجزیه و تحلیل، تأکید شد که دمای فعلی این آستانه ها را به سطوح بحرانی رسانده است و گرمایش ۱.۵ درجه سانتیگراد مورد انتظار ممکن است پنج نقطه اوج اضافی را فعال کند.

۱۶ نکته در کل وجود دارد

دانشمندان اظهار داشتند که محققان شواهدی برای مجموع ۱۶ نقطه اوج یافته اند و حداقل ۲ درجه سانتیگراد گرمایش جهانی طول می کشد تا شش نقطه آخر آغاز شود.

به عنوان بخشی از تیم مطالعه، مدیر موسسه تحقیقات تاثیر آب و هوا پوتسدام، پروفسور. یوهان راکستروم می‌گوید: «جهان به سمت ۲ تا ۳ درجه گرمایش جهانی پیش می‌رود. این باعث می‌شود که آنها از چندین نقطه اوج خطرناک عبور کنند که برای مردم سراسر جهان فاجعه‌بار خواهد بود.»

راکستروم گفت: «ما باید هر کاری که ممکن است برای حفظ شرایط قابل زندگی روی زمین و حفظ جوامع پایدار انجام دهیم.

“از اهمیت توافقنامه پاریس حمایت می کند”

نویسنده اصلی این مطالعه، دکتر. دیوید آرمسترانگ مک کی گفت: “این واقعا نگران کننده است. دلایلی برای ناراحتی وجود دارد، اما هنوز دلایلی برای امیدواری وجود دارد. این مطالعه تایید می کند که چرا هدف توافق پاریس ۱.۵ درجه سانتیگراد بسیار مهم است و باید برای آن مبارزه کرد.” ما به زودی به امتیازات می رسیم، همه چیز از دست رفته و بازی تمام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا