جهان

تصمیم مشترک تحریم‌های آمریکا و کانادا علیه برخی مقامات ایرانی

ایالات متحده و کانادا تصمیم گرفتند برخی از مقامات ایرانی را به دلیل اعمال خشونت آمیز علیه معترضان تحریم کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا و کانادا درباره حوادث ایران بیانیه کتبی مشترکی صادر کردند.

کانادا و ایالات متحده برای محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز جمهوری اسلامی ایران علیه معترضان مسالمت آمیز و ادامه سرکوب مردم ایران گرد هم آمدند. ما ظلم و ستم گسترده ایران و خشونت دولتی علیه زنان را محکوم می کنیم. بیانیه گنجانده شد.

خاطرنشان شد که اینها از دیرباز دغدغه مشترک دو کشور بود و تاکید شد که باید از اقصی نقاط جهان به تشدید خشونت مقامات ایران علیه مردم ایران پاسخ های نتیجه محور داده شود. درگذشت مهسا امینی

در این بیانیه آمده است: «امروز، ما تحریم‌های هماهنگی را علیه مقامات ایرانی در رابطه با نقض حقوق بشر، از جمله مواردی که به عنوان بخشی از سرکوب وحشیانه با هدف انکار حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم ایران انجام شده، اجرا کرده‌ایم.» بیان استفاده شد.
در این بیانیه خاطرنشان شده است که آنها مصمم هستند راه های مختلفی را بیابند تا عاملان نقض حقوق بشر علیه مردم ایران را بپردازند.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که علی اکبر کاویدیان فرمانده نیروی انتظامی کرمانشاه، کریم عزیزی رئیس زندان رضاشاه، ابراهیم کوچکزی رئیس پلیس اخلاقی سیستان و بلوچستان، محمدرضا استاد رئیس زندان بوشهر را به فهرست تحریم ها اضافه کرده است.

وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد که برای 13 مقام ایرانی از آمریکا ممنوعیت ورود وضع کرده است.

دکمه بازگشت به بالا