آموزشافغانستان

تمامی مراکز آموزشی توسط طالبان به روی دختران و زنان افغان بسته شد

مقامات طالبان در حوزه ششم کابل در یک پیامی صوتی «مهم و ضروری» به تمامی مکاتب این ناحیه گفته‌اند به دستور ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبرشان، مکاتب، دانشگاه‌ها و کورس‌های آموزشی دخترانه تا اطلاع بعدی بسته است.

سردار ولی محمدی، آمر امر به معروف طالبان در حوزه ششم امنیتی کابل در این پیام صوتی می‌گوید تا حکم بعدی رهبر طالبان، مکاتب دخترانه شامل همه دوره‌ها، دانشگاه‌ها و کورس‌های آموزش به روی دختران بسته است.

او از ملا امامان مساجد، معلمان و مدیران مکاتب و وکلای گذر خواست از این دستور رهبر طالبان پیروی کنند.

همزمان، طالبان در نشستی با حضور تمامی مدیران مکاتب و مراکز آموزشی، ملا امان مساجد و وکلای گذر در حوزه ششم امنیتی کابل، از آنها خواست که به دستور رهبر طالبان، تا اطلاع بعدی دختران اجازه ندارند در مکاتب، مراکز آموزشی مانند کورس‌ها، دانشگاه و لیسه‌ها شرکت کنند.

رئیس علمای طالبان در حوزه ششم امنیتی در این نشست گفته است که این تصمیم رهبر طالبان است و همه باید آن را عملی کنند.

طالبان پیش از این مکاتب دخترانه بالاتر صنف ششم را بسته بودند و دیروز سه شنبه اعلام کردند که تا اطلاع بعدی دختران اجازه ندارند در دانشگاه بروند.

این منابع می‌گویند افراد طالبان روز چهارشنبه در کابل به شماری از مراکز آموزشی و مکاتب رفته و از مدیران مکاتب خواسته است که دیگر دختران اجازه ندارند به مکتب و مراکز آموزشی بروند.

هرچند تا اکنون طالبان به صورت رسمی در مورد منع آموزش دختران دوره های ابتدایی و مراکز آموزشی به صورت رسمی چیزی نگفته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا