جهانعکس

تنوع قومیتی در کابینه نخست وزیر انگلیس لیز تراس به چشم می خورد

نخست وزیر جدید بریتانیا، لیز تراس، تنوع قومیتی را در کابینه خود برجسته کرد و نام هایی را از پیشینه های قومی مختلف به سمت های بسیار مهمی مانند دارایی، امور خارجه و امور داخلی منصوب کرد.

تراس که در پنجم سپتامبر پس از استعفای بوریس جانسون به عنوان رهبر جدید حزب محافظه کار حاکم انتخاب شد، دیروز پس از اینکه ملکه الیزابت دوم مأموریت تشکیل دولت را به عهده گرفت، کابینه جدید را تشکیل داد.

تراس به عنوان سومین نخست وزیر زن بریتانیا، برای تنوع قومیتی در کابینه خود ارزش قائل بود و اسامی “غیر سفیدپوست” را برای پست های مهم کابینه منصوب کرد.
کواسی کوارتنگ با منشاء غنا به رئیس اقتصاد آورده شد

خانواده کوارتنگ به عنوان وزیر دارایی در کابینه جدید، در دهه ۱۹۶۰ به عنوان دانشجو از غنا به انگلستان مهاجرت کردند.

کوارتنگ در سال ۱۹۷۵ در والتام فارست، شرق لندن، از یک اقتصاددان و یک حقوقدان به دنیا آمد، نام کوارتنگ در زبان عامیانه غنا به معنای “متولد یکشنبه” است.

پس از کالج ایتون، جایی که سیاستمداران برجسته در آنجا آموزش دیدند، کوارتنگ در کالج ترینیتی کمبریج به تحصیل کلاسیک و تاریخ پرداخت و سپس با بورسیه تحصیلی در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد. کوارتنگ در سال ۲۰۰۰ دکترای تاریخ اقتصاد را از دانشگاه کمبریج گرفت.

کوارتنگ ۴۷ ساله قبل از عضویت در پارلمان به عنوان یک تحلیلگر در خدمات مالی کار می کرد.

کوارتنگ با بیان اینکه سیاست همیشه به او علاقه داشته است، در سال ۲۰۱۰ به عنوان معاون حزب محافظه کار انتخاب شد و وارد پارلمان شد.

کوارتنگ که سمت های مختلفی در حزب و دولت داشته است، اخیراً به عنوان وزیر تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی در کابینه بوریس جانسون خدمت کرده است.

کوارتنگ که به تاریخ، موسیقی و زبان ها علاقه مند است، کتاب های زیادی نیز نوشته است.
وزارت امور خارجه به جیمز زیرکانه از سیرالئون اورجینال

جیمز کلورلی که مادرش از سیرالئون به انگلستان مهاجرت کرده و پدرش انگلیسی است، در سال ۱۹۶۹ در انگلستان به دنیا آمد.

کلورلی که بیشتر دوران کودکی خود را با خانواده اش در چلمسفورد گذراند، بعداً مدرسه را رها کرد و به ارتش پیوست و سنت خانوادگی را ادامه داد.

کلورلی با ترک ارتش به دلیل مجروحیت و ادامه تحصیل، مدرک بازرگانی گرفت و بعداً به ارتش داوطلبان پیوست.

کلورلی قبل از راه اندازی شرکت خود در مجله و نشر دیجیتال کار می کرد.

کلورلی که در سال ۲۰۱۵ به عنوان معاون حزب محافظه کار از منطقه برینتری انتخاب شد و وارد پارلمان شد، از ۷ جولای تا زمان انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه، وزیر آموزش و پرورش در دولت بوریس جانسون بود.

هوشمندانه قبلاً به عنوان وزیر امور خارجه بریتانیا در اروپا و آمریکای شمالی خدمت می کرد.

یک پارلمان زن هندی الاصل از سوی وزارت کشور مسئول خواهد بود.

پدر هندی براورمن ۴۲ ساله که در شمال لندن متولد شد، در سال ۱۹۶۸ به انگلستان مهاجرت کرد و از آشفتگی سیاسی در کنیا فرار کرد.

مادر براورمن هندی الاصل که در موریس به دنیا آمد، به مدت ۴۵ سال در سیستم بهداشت ملی انگلستان (NHS) به عنوان پرستار کار کرد و بعداً به آنجا مهاجرت کرد.

سوئلا براورمن پس از تحصیل در رشته حقوق در کالج کوئینز در دانشگاه کمبریج، مدرک کارشناسی ارشد خود را در حقوق اروپا و فرانسه در پاریس به پایان رساند.

براورمن که متخصص در حقوق عمومی و بازبینی قضایی بود، در می ۲۰۱۵ به عنوان نماینده حزب محافظه کار از فرهام انتخاب شد.

براورمن که در دولت های قبلی سمت های مختلفی داشت، در کابینه ای که دیروز توسط نخست وزیر جدید تراس اعلام شد، جای خود را به پریتی پاتل، وزیر کشور سابق هندی الاصل داد.

براورمن از ۱۳ فوریه ۲۰۲۰ تا زمان انتصابش به عنوان وزیر کشور، دادستان کل بریتانیا بود.

براورمن با حمایت از خروج بریتانیا از کنوانسیون اروپایی حقوق بشر (ECHR)، از جمله کسانی بود که در همه پرسی ۲۰۱۶ برگزیت از خروج کشورش از اتحادیه اروپا حمایت کرد.

ماموریت مهم برای زهاوی، یک کرد اصلی متولد عراق، در کابین

ندیم زهاوی ۵۵ ساله که در سال ۱۹۶۷ در عراق متولد شد و در سال ۱۹۷۶ پس از به قدرت رسیدن صدام حسین به همراه خانواده اش به انگلستان مهاجرت کرد، در رشته مهندسی شیمی در لندن تحصیل کرد.

پس از تحصیل، زندگی سیاسی زهاوی با انتخاب وی به عنوان معاون از حزب محافظه کار در می ۲۰۱۰ آغاز شد.

تراس در کابینه جدید خود، زهاوی را که الاصل عراقی دارد، به عنوان وزیر روابط بین دولتی و وزیر برابری منصوب کرد.

زهاوی به عنوان وزیر واکسیناسیون، وزیر بهداشت، وزیر آموزش و پرورش و اخیراً به عنوان وزیر دارایی پس از استعفای ریشی سوناک در دولت های قبلی خدمت کرده بود.

از سوی دیگر، کیمی بادنوچ، ۴۲ ساله، نیجریه‌ای الاصل، که در ژانویه ۱۹۸۰ در پایتخت لندن به دنیا آمد، به عنوان وزیر تجارت بین‌الملل نیز در کابینه حضور داشت.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا