افغانستان

حملات طالبان بر مرکز کندز و سرپل؛ ‘جنگ شدید جریان دارد’

وزارت امور داخلۀ افغانستان سقوط مرکز ولایات کندز و سرپل به دست طالبان را رد کرده گفت که در حال حاضر درگیری شدید میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان در مراکز این ولایات جریان دارد.

احمد ضیا ضیا، معاون سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان روز یکشنبه هشتم اگست (۱۷ اسد) گفت که طالبان شب گذشته از چندین استقامت بر مراکز این ولایات حمله کرده و در حال حاضر، در داخل شهر کندز و سرپل جنگ جریان دارد.

آقای ضیا افزود: “فعلاً هم جنگ شدید در مرکز این دو ولایت جریان دارد و نیروهای ما در تلاش این استند که جنگجویان طالبان را اجازه پیشروی ندهند.”

معاون سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان گفت که خیزش‌های مردمی علیه طالبان در این ولایات بسیچ شده اند و تلاش‌ها برای دور راندن طالبان از بخش‌های شهر کندز و سرپل ادامه دارد.

طالبان مدعی اند که با تشدید حملات جنگجویان این گروه، صبح امروز مرکز ولایات کندز و سرپل را تصرف کرده اند.

برخی از باشندگان کندز نیز می‌گویند که جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان در این شهر جریان دارد.

همچنین گفته می‌شود که با حملات طالبان به شهر کندز و درگیری میان دو طرف، برخی از دوکان‌ها در نقاط مرکزی این شهر آتش‌ گرفته است.

در این حال، وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که کماندوهای افغان در مرکز ولایت کندز حضور دارند و عملیات پاکسازی از وجود طالبان در این شهر را آغاز کرده اند.

وزارت دفاع افزوده که این نیروها چهاراهی عبدالرازق و مقر رادیو تلویزیون ملی کندز را از وجود طالبان پاکسازی کرده و عملیات آنان در این شهر ادامه دارد.

مقام‌های محلی ولایت سرپل از دادن جزییات در بارۀ وضعیت امنیتی مرکز این ولایت خودداری کرده اند، اما اسدالله خرم، عضو شورای ولایتی این ولایت به صدای امریکا گفت که طالبان برخی از ادارات دولتی سرپل را در کنترول خود گرفته اند.

این در حالی است که روز گذشته، عبدالقادر مالیه، معاون والی جوزجان گفت که طالبان پس از حملات گسترده شهر شبرغان، مرکز این ولایت را تصرف کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا