جهان

خدمه تایکونورد در ایستگاه فضایی چین به زمین باز گشت

تیم تایکونورد در ایستگاه فضایی Tiengong (کاخ آسمان) که توسط چین در مدار زمین ایجاد شده است، پس از انجام ماموریت 6 ماهه خود بازگشته است.

بر اساس اخبار تلویزیون دولتی دوربین مداربسته، کپسول فضایی شینکو-14 حامل چین دونگ، لیو یانگ و کای شوجی عصر در میدان دونفینگ در صحرای گبی فرود آمد.

اعلام شد که تایکونوردان که 180 روز را در فضا گذرانده بودند، از سلامت کامل برخوردار بودند. شاتل فضایی Shincou-14 در 5 ژوئن به فضا پرتاب شد و تیم در 6 ژوئن کار خود را آغاز کرد.

گروه تایکونوت که سومین تیم اعزامی به ایستگاه فضایی است، به مدت 6 ماه مطالعاتی را برای نصب اسکلت اصلی ایستگاه انجام داد و برای این کار سه راهپیمایی فضایی انجام داد.

تایکونوردان اولین بار را در مدار با خدمه تایکونورد جدید که در 29 نوامبر با شاتل Shincou-15 به ایستگاه فرستاده بودند، انجام دادند.

طرح چین برای ساخت ایستگاه فضایی
چین در تلاش است تا ایستگاه فضایی خود را ایجاد کند، زیرا ایالات متحده همکاری در اکتشاف فضایی را ممنوع کرده و از مشارکت این کشور در برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) جلوگیری می‌کند.

ایستگاه Tiengong، که قرار است متشکل از یک ماژول هسته، 2 ماژول آزمایشگاهی و 1 تلسکوپ فضایی باشد، پس از تکمیل، تقریباً به اندازه ایستگاه فضایی میر روسیه که اکنون از بین رفته است، خواهد بود.
بخش اصلی ایستگاه، ماژول هسته ای به نام “Tienhi” (هارمونی آسمانی) در 29 آوریل 2021، اولین ماژول آزمایشگاهی “Vintien” (در جستجوی آسمان ها) در 24 ژوئیه و دومین ماژول آزمایشگاهی Mingtien (مینگتین) راه اندازی شد. رویای بهشت) در 31 اکتبر.
با اضافه شدن ماژول های آزمایشگاهی به ماژول هسته، قاب “T” شکل ایستگاه تکمیل شد.
پس از ساخت اسکلت اصلی، تلسکوپ فضایی به نام «شانتین» (سفر آسمان ها) قرار است به عنوان یک ماژول جداگانه به ایستگاه اضافه شود.
در ایستگاهی که قرار است مونتاژ آن تا پایان سال 2022 تکمیل شود، یک تیم تایکونوت سه نفره به چرخش در می آید.

دکمه بازگشت به بالا