افغانستان

خلیل‌زاد با عبدالله دیدار کرد

در آغاز دکتر زلمی خلیل‌زاد گفت که با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان فصل جدیدی از همکاری میان افغانستان و جامعه‌ی بین‌المللی آغاز می‌گردد. در فصل جدید روابط، ایالات متحده‌ی امریکا و جامعه‌ی جهانی همچنان از دست‌يافتن به صلح جامع و پایدار در افغانستان حمایت می‌کنند و به کمک به مردم افغانستان ادامه می‌دهند.

آقای خلیل‌زاد ابراز امیدواری کرد که اجلاس استانبول در فرصت مناسب و با آمادگی لازم برگزار شود و دو طرف‌ از این فرصت برای حل بحران جاری استفادهٔ اعظمی نمایند.

آقای خلیل‌زاد افزود: برای دست‌يافتن به صلح در افغانستان به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز است و ایالات متحده حاضر است از نفوذ خود برای ایجاد و حفظ این اجماع استفاده کند.

نماینده‌ی ویژه ایالات متحده‌ی امریکا برای صلح افغانستان همچنان بر واقع‌بینی، حفظ وحدت سیاسی و استفاده از فرصت موجود برای تأمین صلح تأکید کرد.

Bir 2 kişi, ayakta duran insanlar ve takım elbise görseli olabilir

با تشکر از ادامه‌ی کمک‌های ایالات متحده به مردم افغانستان در فصل جدید روابط میان دو کشور، تأکید کردیم که جمهوری اسلامی افغانستان همچنان به موفقیت مذاکرات صلح و دست‌یافتن به صلح عادلانه و پایدار امیدوار است.

در ادامه طالبان را مانع اصلی ادامه‌ی مذاکرات صلح دانسته و تصریح نمودیم که هر دو طرف مذاکره کننده باید از فرصت موجود برای رسیدن به صلح پایدار استفادهٔ اعظمی کنند.

همچنان وحدت سیاسی در داخل و بیرون دولت را برای موفقیت مذاکرات مهم خوانده و خاطر نشان ساختیم که شورای عالی مصالحه‌ی ملی و هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان آماده اشتراک در اجلاس استانبول می‌باشند و مردم افغانستان از تلاش‌های صلجویانه‌ی جمهوری ترکیه، دولت قطر و نمایندگی سازمان ملل متحد قدردانی می‌کنند.

در اخیر، یکبار دیگر از ادامه‌ی همکاری‌های جامعه‌ی بین‌المللی و کشورهای منطقه برای موفقیت روند صلح افغانستان قدردانی نموده و تأکید کردیم که تأمین صلح در افغانستان، امنیت و ثبات منطقه‌ را تضمین می‌کند.

Bir 10 kişi, ayakta duran insanlar ve iç mekan görseli olabilir

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا