افغانستانجهان

دستکم 16 کشته در آتش سوزی در دیپوی مواد سوخت در اندونیزیا

در میان ۱۶ فرد کشته شده در این آتش سوزی مرگبار دو قربانی کودک هم دیده می‌شوند؛ تاکنون دستکم ۵۰ نفر دیگر نیز در این آتش سوزی مهیب مصدوم شده اند.

وقوع آتش سوزی مهیب در دیپوی نگهداری سوخت در جاکارتا دستکم ۱۶ کشته برجای گذاشت.

روز جمعه در یکی از دیپوهای نگهداری سوخت در جاکارتا، پایتخت اندونیزیا آتش سوزی به وقوع پیوست که ۱۶ کشته برجای گذاشت و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

مقامات اعلام کردند آتش سوزی مهیب در دیپوی ذخیره مواد سوخت دولتی شروع شد و امدادگران تلاش کردند تا این آتش سوزی را در کمترین زمان ممکن کنترول بکنند. سرایت سریع آتش سوزی به دیگر محلات جاکارتا سبب شد ساکنان مناطق مسکونی نزدیک به دیپوی نگهداری سوخت از این مناطق و حومه آن خارج شوند و دستور تخلیه مناطق اطراف دیپو نگهداری سوخت صادر شد.

این دیپو ذخیره و نگهداری سوخت متعلق به شرکت انرژی «پرتامینا» Pertamina است که در شمال جاکارتا مستقر است. اداره اطفائیه شمال جاکارتا اعلام کرد در میان ۱۶ فرد کشته شده در این آتش سوزی مرگبار دو قربانی کودک هم دیده می‌شوند. تاکنون دستکم ۵۰ نفر دیگر نیز در این آتش سوزی مهیب مصدوم شده اند.

ماموران با تلاش‌های بی وقفه تلاش کردند آتش سوزی را به طور کامل خاموش و سوخت‌های باقیمانده را به مناطق دیگر انتقال دهند.

«ساتیرادی گاناوان» Satriadi Gunawan رییس اداره اطفائیه شمال جاکارتا گفت شماری از افراد کشته شده و زخمی‌ها پس از وقوع آتش سوزی مهیب دچار سوختگی شدید شده اند. علت وقوع آتش سوزی که ساعت ۸ عصر به وقت محلی شروع شد هنوز مشخص نیست و بررسی‌ها برای یافتن علت این حادثه همچنان ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا