افغانستانجهانعکس

زلزله در پاکستان؛ بیش از ۱۲۲ تن کشته و زخمی شدند

سایت خبری «جنگ نیوز» نوشت در این زلزله ۷.۷ ریشتری که ساعت ۹ دیشب تقریباً تمام پاکستان را به لرزه درآورد ۲ نفر کشته شده اند.

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند: در زلزله شدیدی که همزمان با هشت کشور دیگر در پاکستان رخ داد، دستکم ۱۲۲ نفر کشته یا زخمی شدند.

سایت خبری «جنگ نیوز» نوشت در این زلزله ۷.۷ ریشتری که ساعت ۹ دیشب تقریباً تمام پاکستان را به لرزه درآورد ۲ نفر کشته شده اند.

رسانه های پاکستانی اعلام کردند: یکی از کشته ها بر اثر سقوط دیوار منزل در منطقه «لوئر دیر» و دیگری به علت ایست قلبی بر اثر ترس گزارش شده است.

ویدئو) اولین تصاویر از زلزله ۷/۷ ریشتری پاکستان

خبرگزاری جنگ نیوز افزود: در مناطق «سیدو‌شریف» و «تیمر گره» از نواحی ایالت خیبرپختونخوا دستکم ۳۷ نفر بر اثر حوادث ناشی از زلزله یا به هنگام فرار از آن زخمی شده اند.

در شهر «صوابی» از نواحی ایالت خیبرپختونخوا پاکستان نیز بر اثر ریزش سقف یک منزل مسکونی ۵ نفر از اعضای یک خانواده زخمی شده اند.

منابع خبری با بیان اینکه وضعیت هیچ‌یک از زخمی ها وخیم‌ نیست افزودند: هنوز جزئیاتی بیشتری از خسارت احتمالی زلزله در سایر مناطق پاکستان گزارش نشده است.

با این حال رسانه های پاکستانی از خسارت به ساختمان ها و منازل مسکونی زلزله در برخی از شهرهای این کشور و بسته شدن مسیر های جاده ای در مناطق کوهستانی بر اثر ریزش کوه خبر داده اند.

همزمان با این زلزله در شفاخانه های های شهر های مختلف پاکستان نیز وضعیت اضطراری اعلام شده تا به هرگونه خسارت احتمالی دیگر این زمین لرزه شدید رسیدگی شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران پاکستان نیز اعلام کرد: به تمامی نهادها دستور داده شده ساختمان های بلند موجود در شهرهای مختلف پنجاب را چک کنند تا در صورت آسیب دیدگی، کاملا تخلیه شود.

1 کشته و 150 مصدوم در زلزله پاکستان

 

دکمه بازگشت به بالا