افغانستانجهان

سازمان پیمان امنیت جمعی: تروریست‌های داعشی در حال انتقال به شمال افغانستان هستند

رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی با ابراز نگرانی از فعالیت داعش در افغانستان گفت تروریست‌های داعشی در حال انتقال به شمال افغانستان هستند.

آنتونی سیدوروف رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی با اظهار اینکه تروریست‌های بین‌المللی در خاک افغانستان فعال‌تر شده‌اند، افزود در همین راستا حدود ۴۰۰ تروریست داعشی به ولایت‌های شمالی افغانستان منتقل شده‌اند.

وی تصریح کرد: جنگجویان برخی از سازمان‌های تروریستی بین‌المللی، از جمله تروریست‌هایی از کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، در خاک افغانستان فعال شده‌اند. همچنین حدود ۴۰۰ جنگجوی داعش با هدف انجام اقدامات تروریستی و حمله به اهداف غیرنظامی و نظامی به ولایت‌های شمالی افغانستان یعنی بادغیس، جوزجان، قندز، تخار و بدخشان انتقال داده شده‌اند.

به گزارش «تاس»، سیدوروف در ادامه اظهار داشت در طی سال جاری میلادی حدود ۲۵۰ نفر در حملات تروریستی در افغانستان جان باخته و بیش از یک هزار نفر دیگر نیز در این حملات زخمی شدند.

وی همچنین تصریح کرد اهداف اصلی این حملات مقامات ارشد دولت موقت طالبان بودند.

پیش از این نیز سرویس اطلاعات خارجی روسیه با اظهار اینکه عادی‌سازی شرایط و برقراری ثبات و امنیت در افغانستان خوشایند آمریکا و متحدانش نیست، تصریح کرده بود: غرب در چارچوب رویارویی جهانی با روسیه به دنبال جلوگیری از تقویت موقعیت و نفوذ کشور ما در افغانستان است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پس از حمله داعش به سفارت این کشور در کابل گفته بود مسکو احتمال کمک سرویس‌های امنیتی دیگر کشورها به داعش برای انجام حمله تروریستی کابل را رد نمی‌کند.

وی با اظهار این موضوع بدون نام بردن از کشور مشخصی گفته بود: کسانی هستند که می‌خواهند دوستی دیرینه روسیه و افغانستان را تضعیف کنند و کشورهای ما را از این طریق تحریک کنند، با این حال آنها هرچه تلاش کنند، بر گفتگوی سازنده ما با کابل تأثیری نخواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا