افغانستان

سرنوشت افغان‌هایی که با پرواز آمریکا از کابل به قطر رسیدند

صدها نفر از مردمی که پس از تیراندازی نیروهای آمریکایی و افتادن برخی از افغان‌ها از هواپیمای آمریکایی سرانجام به قطر رسیدند، ممکن است به دلیل طی مراحل پذیرش ماه‌ها در سوله‌ها و مکان‌های نامناسب زندگی کنند.
به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سرنوشت افغانستانی‌هایی که با هواپیمای نظامی آمریکا به قطر رسیدند هنوز مشخص نیست.

گفته می‌شود که به دلیل طی مراحل پذیرش ممکن است ماه‌ها این پناهجویان در سوله‌ها و مکان‌های نامناسبی زندگی کنند که حتی برای صدها نفر یک سرویس بهداشتی دارند.

با این حال، برخی در شرایطی توانستند با هواپیمای نظامی، خود را از افغانستان خارج کنند که تعدادی از مردم در تیراندازی کشته شدند و یا از هواپیما به پایین پرتاب شدند.

کشور افغانستان , طالبان , کشور آمریکا ,

این در حالی است که بر اساس تصاویر منتشر شده، برخی پروازهای آمریکا از فرودگاه کابل، نشان می‌دهد که آنها سگ‌ها را در این هواپیما بر صندلی نشانده‌اند و در مورد دیگری نیز فقط همسر یک تکاور پیشین نیروهای دریای انگلیس در یک پرواز بدون مسافر از کابل خارج می‌شود.

در فضای مجازی نیز کاریکاتورهایی با پیام‌های متفاوتی درباره پروازهای آمریکا از فرودگاه کابل منتشر شده است. تصاویری که نشان می‌دهد برخی آمریکا را نجات‌بخش یافته‌اند اما در نهایت از آسمان به زمین سقوط می‌کنند.

کشور افغانستان , طالبان , کشور آمریکا ,

و یا در تصاویری نیز، برخلاف امپراتوری رسانه‌ای آمریکا که ادوات جنگی را نجات‌بخش معرفی می‌کنند، این بار اوضاع افغانستان، آمریکا را به «سقوط» گره زده است.

گفته می‌شود که دقایقی پس از برخاستن هواپیمای آمریکا از فرودگاه کابل، دست کم 7 نفر بر اثر سقوط و برخورد با چرخ‌های هواپیما جان باختند.

کابلوف: کشورهای آسیای مرکزی از سوی طالبان تهدید نمی‌شوند/ آمریکا مقصر هرج و مرج در فرودگاه کابل است

خبرگزاری «آسواکا» در افغانستان با انتشار تصاویری از کشف اجساد قربانیان این حادثه گزارش داد: «ساکنان محلی اجساد سه مردی را پیدا کردند که به چرخ‌های هواپیمایی که از فرودگاه کابل برخاست آویزان شده بودند. آنها پس از برخاستن هواپیما در نزدیکی محله “خیرخانه” در کابل به زمین افتادند».

کشور افغانستان , طالبان , کشور آمریکا ,

از سوی دیگر، روزنامه «واشنگتن پست» و پایگاه اینترنتی «پولیتیکو» به نقل از منابع خود گزارش دادند که دست کم یک نفر در یکی از چرخ‌های هواپیما گیر افتاده بود.
بنا بر همین گزارش‌ها، هنگام فرود هواپیما در چرخ آن «بقایای انسانی» کشف شد. این هواپیما پس از ترک کابل به دلیل «انسداد چرخ فرود» که به طور موقت آن را غیرقابل استفاده کرده بود مجبور به فرود اضطراری در «یک کشور ثالث و نزدیک» شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا