اقتصادجهان

سفر رحمانی به اسلام‌آباد؛ افغانستان عضو مجمع اقتصادی «پیکو» شد

مجلس نمایندگان می‌گوید که در سفر اخیر میررحمان رحمانی رییس مجلس به پاکستان، افغانستان عضویت مجمع اقتصادی همکاری‌های پارلمانی (پیکو) را کسب کرد.

میررحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان کشور که برای چند روز به پاکستان سفر کرده بود، شامگاه روز گذشته(پنجشنبه ۱۳جوزا) به کشور بازگشت. آقای رحمانی در این سفر با مقامات مختلف پاکستان دیدار داشت.

دفتر مطبوعاتی مجلس در خبرنامه‌ای گفته که این سفر به هدف اشتراک در دومین نشست مجمع همکاری‌های اقتصادی پارلمانی «پیکو» انجام شده است.

بر بنیاد خبرنامه، رییس مجلس در سفرش به پاکستان، ضمن اشتراک در کنفرانس «پیکو» با شماری از مقامات بلند پایه حکومت پاکستان، از جمله وزیر امور خارجه، رییس پارلمان پاکستان، رییس پارلمان ترکیه، آذربایجان و شماری از شخصیت‌های منطقه‌ای دیدار کرده، روی مسایل امنیت منطقه، روند صلح افغانستان، گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی بحث و گفت‌وگو کرده است.

خبرنامه افزوده، بحث عضویت افغانستان در مجمع همکاری‌های اقتصادی پارلمانی «پیکو» و تدویر سومین نشست این مجمع در افغانستان و به ریاست آقای رحمانی، از مهم ترین و با اهمیت‌ترین دستاورد این سفر پنداشته می‌شود که بر جایگاه اقتصادی افغانستان تاثیر مثبت گذاشته، آن را برجسته تر از قبل خواهد ساخت.

بر بنیاد خبرنامه، رییس مجلس نمایندگان پس از امضای عضویت افغانستان در این مجمع، درخواست برگزاری سومین نشست «پیکو» را به دارالانشای مجمع ارائه کرد که پس از رای گیری روسای پارلمان کشورهای عضو، قرار بر این شد تا سومین نشست «پیکو» به ریاست آقای رحمانی سال آینده در کابل برگزار گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا