نگاه‌ها

صدمین سالگرد پیشگام لنینی پیام تبریک گنادی آندریویچ زیوگانوف

صدر کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست، رهبر فراکسیون حزب کمونیست در دومای دولتی مجلس فدرال فدراسیون روسیه به‌مناسبت صدمین سال پیشگام لنینی
ا. م. شیری

نشان سازمان پیشگام
دوستان عزیز! از صمیم قلب این جشن با شکوه – روز پیشگامان را به شما تبریک می‌گویم! این جشن شکوهمند اکنون ١٠٠ ساله است.
پیشگام افتخارآمیز لنینی درست در یک زمان سرنوشت‌ساز برای میهن ما، درست در دورۀ مداخلۀ نظامی، قحطی و بیماری‌های همه‌گیر، مرگ و میر بالا و جنایات افسارگسیخته شکل گرفت. این‌ها واقعیت‌های دورۀ آزمایش‌های سخت بودند. سرنوشت سازمان کودکان از همان روزهای آغازین با تاریخ میهن ما- اتحاد شوروی پیوند تنگاتنگی داشت. دسته‌های پیشگام به همراه رفقای بزرگسال- کمونیست‌ها و کامسامول‌ها (اعضای سازمان جوانان) به مبارزه با بی‌خانمانی برخاستند و در شنبه‌های کاری، غلبه بر بی‌سوادی و حمایت از کودکان یتیم فعالانه شرکت و کمک کردند.

کراوات سرخ‌های لنینی
احساس میهن‌پرستی عمیق، باور به عدالت اجتماعی و به پیروزی خیر بر شر، سرشت میلیون‌ها کودک شوروی را آبدیده کرد. نسل افسانوی پیروزمندان بر فاشیسم در جنگ کبیر میهنی اینگونه بزرگ شد. موفقیت‌های ولی کوتیک، مارات کازی، والودیا دوبینین، زینا پورتنووا، لنا گالیکووا زبانزد همه شد. پیشگامان دیروزی به درجۀ قهرمانان کار نائل شدند، فضای کیهانی را فتح کردند، بر سرزمین‌های بکر تسلط یافتند. آن‌ها موفق به کشفیات علمی شدند و پیشرفت‌های منحصر به فردی را در عرصۀ فرهنگ رقم زدند. نام آن‌ها به شایستگی با رکوردهای بزرگ جهانی همراه شد.
در «دهۀ معروف ٩٠»، زمانی که دستاوردهای حاکمیت سوسیالیستی مورد خیانت و هتک حرمت قرار گرفت، میهن‌پرستان واقعی شاهکار مدنی جدیدی آفریدند. این شاهکار، نجات جنبش پیشگام و کامسومول (سازمان جوانان کمونیست)، حفظ سنت‌های پسندیده و قهرمانانۀ آن بود. این امر به لطف حمایت‌های همه‌جانبۀ سیاسی و عملی حزب کمونیست ما امکان‌پذیر شد.
هر سال، قلمرو کشور پهناور ما – از میدان سرخ در مسکو تا روستاهای کوچک در شرق دور – با کراوات سرخ جوخه‌های پیشگام آذین‌بندی می‌شود. با استعدادترین، صادق‌ترین و شجاع‌ترین پسران و دختران دور هم گرد می‌آیند. آن‌ها با هم سوگند یاد می‌کنند که میهن خود را عاشقانه دوست داشته باشند و از تاریخ باشکوه پیروزی‌های نظامی و کارگری با دقت حفاظت کنند.
بگذار صدای زنگ «همیشه آماده!» به صدا آید و همچنان با اطمینان در سرتاسر سرزمین پهناور ما طنین‌انداز شود؛ بگذار الهام بخش نسل‌های جدید میهن‌پرستان واقعی در دفاع از نیکی، دوستی و برادری خلق‌ها، حقیقت و عدالت باشد!
جشن مبارک، بچه‌های عزیز!
روز پیشگام بر همۀ کسانی که به بهترین سنت‌های میهن شوروی ما وفادارند، مبارک باد!

یادآوری:
امروز، یک‌شنبه (اول خرداد- جوزا)، حزب کمونیست فدراسیون روسیه و سازمان پیشگامان لنینی در مقابل آرامگاه لنین در میدان سرخ مسکو به همین مناسبت جشن برگزار خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا