طالبان در پنجشیر تجاوز جنسی نیروهایش بر یک زن را پذیرفت

یک عضو کمیسیون رسیده‌گی به شکایات نظامیان طالبان و رییس دادگاه شهری این گروه در پنجشیر، تجاوز بر یک زن در این ولایت را تأیید کرده است.

مولوی امین‌الحق، عضو کمیسیون رسیده‌گی به شکایات نظامیان طالبان در پنجشیر، در یک نوار صوتی که ظاهراً به مقام‌های ارشد طالبان فرستاده و روز پنج‌شنبه، ۱۰ قوس، به دسترس روزنامه ۸صبح قرار گرفته، این خبر را تأیید کرده‌ است.

او در این نوار صوتی مدعی است که شش عضو طالبان چند روز پیش بر یک منزل مسکونی در روستای خاواک ولسوالی پریان هجوم بردند و یک‌ تن آنان بر زن این خانواده تجاوز جنسی کرده‌ است. به گفته او، پنج عضو دیگر طالبان شریک جرم هستند؛ اما تجاوز گروهی نکرده‌اند.

این عضو طالبان به نقل از آن خانواده گفته است که بر دختران این خانواده تجاوز جنسی صورت نگرفته است.

مولوی امین‌الحق تصریح کرده که متهمان بازداشت شده‌اند و به‌زودی محاکمه می‌شوند.

او همچنان در این نوار صوتی تیرباران دو فرد ملکی را در ولسوالی دره ولایت پنجشیر تأیید می‌کند و می‌گوید که برای بازمانده‌گان قربانیان ۵۰۰ هزار افغانی از طالبان درخواست کرده است.

گفتنی‌ است که در آغاز هفته جاری گزارشی از تجاوز گروهی نیروهای طالبان در ولایت پنجشیر بر یک زن و چهار دخترش در روستای ده خاواک ولسوالی پریان پنجشیر نشر شد. منابع در آن زمان گفته بودند که طالبان نخست اعضای این خانواده را لت‌و‌کوب کرده و سپس بر زن و چهار دخترش که ۱۰ تا ۱۸ سال سن داشته‌اند، تجاوز کرده‌اند. طالبان اما این خبر را شایعه خوانده بودند.

دکمه بازگشت به بالا