جهان

وزیر خارجه روسیه: اوکراین احتمالا با وضعیت افغانستان روبرو خواهد شد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته است که اگر اوضاع تغییر نکند، اوکراین احتمالا با سرنوشت افغانستان روبرو خواهد شد.

آقای لاوروف گفت که ایالات متحده و متحدان غربی آن پس از بیست سال افغانستان را ترک کردند و چیزی جز تروریسم فزاینده و قاچاق مواد مخدر از خود باقی نگذاشتند.

سرگئی لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تزارگراد با اشاره به افغانستان گفت زمانی خواهد رسید که ایالات متحده دیگر به اوکراین علاقه‌مند شده و از این کشور نیز حمایت نخواهد کرد.

در همین حال، برخی دیگر از سیاستمداران روسی نیز آینده اوکراین را مشابه افغانستان جنگ زده توصیف کرده اند.

واسیلی الکسیویچ نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز سه شنبه 16 می در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد خطاب به رهبران اوکراینی گفت که رئیس جمهور اشرف غنی تنها با یک چمدان از افغانستان فرار کرده است.

سرگئی لپویف، ژنرال ارشد نظامی روسیه روز پنجشنبه 11 مه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “با وضعیت فعلی، اوکراین می تواند به یک افغانستان دیگر تبدیل شود.” وی افزود که ایالات متحده به تدریج منافع خود در اوکراین را از دست خواهد داد و بر تایوان و چین تمرکز خواهد کرد. بجای. بنابراین، این دولت و مردم اوکراین هستند که بهای آن را خواهند پرداخت.

با حمایت نظامی ایالات متحده و سایر کشورهای عضو ناتو از ارتش اوکراین، جنگ با تشدید بیشتر در زمین ادامه دارد. نیروهای اوکراینی خود را برای یک حمله متقابل در اطراف باخموت آماده می کنند تا نیروهای روسیه را از این شهر استراتژیک خارج کنند.

با تشدید تنش‌های کنونی، هیچ چشم‌اندازی برای مذاکرات معنادار یا مذاکرات صلح وجود ندارد زیرا هر دو طرف متخاصم در حال آماده‌سازی برای حملات متقابل هستند.

دکمه بازگشت به بالا