افغانستانجهان

فرمانده نیروهای مرزی طالبان: به پاکستان اجازه حصارکشی نمی‌دهیم

فرمانده نیروهای مرزی طالبان در شرق کشور می‌گوید به نیروهای پاکستان اجازه حصارکشی نخواهد داد.

مولوی ثناالله سنگین، فرمانده نیروهای مرزی طالبان در شرق کشور در واکنش به گفته‌های اخیر وزیر امور خارجه پاکستان درباره ادامه حصارکشی اسلام‌آباد در امتداد خط دیورند تاکید می‌ورزد که اجازه این کار را نخواهد داد.

این فرمانده طالبان در گفتگو با طلوع‌نیوز افزود، قرار است بیشتر از سی پایگاه امنیتی برای امنیت کشور و جلوگیری از ساخت و ساز نظامیان پاکستانی در امتداد خط دیورند ایجاد شوند.

وی هشدار می‌هد که هرگونه حمله نیروهای پاکستانی در امتداد خط دیورند، بی‌پاسخ نخواهد ماند.

در همین حال برخی از نوارهای تصویری پخش شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که حصارکشی نظامیان پاکستانی در امتداد خط دیورند همچنان ادامه دارد.

هرچند از ایجاد سیم خاردار در برخی از روستاهای کنر و ننگرهار جلوگیری شده است، اما وزیر امور خارجه پاکستان یک‌بار دیگر بر ادامه این حصارکشی تاکید می‌ورزد.

اما فرمانده نیروهای مرزی حوزه شرق در واکنش به گفته‌های وزیر خارجه پاکستان، اطمینان می‌دهد که از حصارکشی پاکستان در امتداد خط دیورند جلوگیری می کند.

مولوی ثناوالله سنگین می‌گوید: «به هیچ صورت اجازه نمی‌دهیم که این سیم خاردار را بگذرانند ( حصارکشی کنند)، هرچه کردند پیش از این کردند اما دیگر ما اجازه نمی‌دهیم که یک اینچ هم پیشروی کنند.»

این فرمانده گروه طالبان افزوده است، نظامیان پاکستانی سال‌هاست که خانه‌های غیرنظامیان را در این‌سوی خط دیورند در کنر آماج حمله‌های موشکی قرار می‌دهند.

گفتنی است پاکستان نزدیک به پنج سال پیش اعلام کرد که بسیاری ازبخش های خط دوهزار و پنجصد کیلومتری دیورند را سیم خاردار می گیرد. اما این کار بارها با مخالفت کابل در حکومت پیشین روبرو شده بود و چند باری هم به درگیری‌های مرگبار میان نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان منجر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا