افغانستان

محب: طالب تعهد به صلح ندارد و قصد دارد با وحشت ما را تسلیم بادارش بسازد

حمداللله محب٬ مشاور امنیت ملی محمد اشرف غنی رئيس جمهور افغانستان طی نشست خبری مشترک با وزرای کشور و دفاع ملی در کابل اعلام کرد: «گروه طالبان به روند صلح باور ندارد و به آمادگی‌های خود برای جنگ علیه دولت ادامه می‌دهد. از سوی دیگر برای نیروهای امنیتی نیز دستور دفاع لازم از مردم و سر زمین در صورت آغاز جنگ از طرف طالبان داده شده است».

به گزارش کوکچه، آقای محب که روز شنبه (14 حمل)، در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت: «تیم گفت‌وگوکننده‌ی دولت افغانستان در قطر، در حال مذاکره با طالبان و امریکایی‌ها است. بحث در باره‌ی آجندا، اشتراک‌کنندگان و زمان برگزاری نشست استانبول ادامه دارد.»حمدالله محب: بحث در باره‌ی آجندا، اشتراک‌کنندگان و زمان برگزاری نشست استانبول ادامه دارد
حمدالله محب، مشاور امنیت ملی، می‌گوید که بحث‌ها در باره‌ی نشست استانبول جریان دارد و حکومت افغانستان نیز برای اشتراک در آن، آماده است.

آقای محب که روز شنبه (۱۴ حمل)، در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت: «تیم گفت‌وگوکننده‌ی دولت افغانستان در قطر، در حال مذاکره با طالبان و امریکایی‌ها است. بحث در باره‌ی آجندا، اشتراک‌کنندگان و زمان برگزاری نشست استانبول ادامه دارد.»

به گفته‌ی او، تا اکنون گفت‌وگوها در این موارد نتیجه‌ای نداشته و تلاش‌ها جریان دارد تا در این زمینه هر چه زودتر به توافق برسند.

آقای محب افزود: «تا هنوز نه سر آجندا، نه سر اشتراک‌کنندگان و نه سر تاریخ نشست استانبول موافقت شده است. امیدواریم در هفته‌های آینده، چیزی برای گفتن داشته باشیم. یک توافق باید صورت بگیرد که شاید کمی زمان را در بر بگیرد.»

او هم‌چنان تصریح کرد که حکومت افغانستان آماده‌ی برگزاری انتخابات زودهنگام است و رییس‌جمهور غنی در آن انتخابات نامزد نخواهد بود.

مشاور امنیت ملی، هم‌چنان تاکید کرد که گروه طالبان هیچ تغییری نکرده و تلاش دارد تا با استفاده از زور، حکومت را به دست آورد. او گفت: «طالب تعهد به صلح ندارد و قصد دارد با وحشت ما را تسلیم بادارش بسازد.»

این در حالی است که برخی از رسانه‌ها، به نقل از منابعی گزارش داده‌اند که نشست استانبول، در شانزدهم اپریل برگزار خواهد شد. گفته می‌شود که این نشست، ۱۰روزه بوده و در آن، در باره‌ی حکومت آینده‌ی افغانستان گفت‌وگو خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا