اقتصادجهان

مدیر سابق Coinbase به اتهام کلاهبرداری اطلاعاتی دستگیر شد

ایشان وحی، مدیر محصول سابق صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس، به اتهام تجارت داخلی بازداشت شده است.

وحی از اطلاعاتی که در اختیار داشت با به اشتراک گذاشتن آن با برادر و دوستش سوء استفاده کرده تا برادر و دوستش با اطلاعاتی که قبلاً به دست آورده بودند معاملات سودآوری انجام دهند. وی اظهار داشت که پرونده مورد بحث اولین پرونده کلاهبرداری اطلاعاتی است که شامل بازارهای ارزهای دیجیتال است.

ایشان وحی، مدیر محصول سابق صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس، به اتهام سوء استفاده از اطلاعات که در بازار به عنوان «معاملات داخلی» نیز شناخته می شود، بازداشت شده است.

در بیانیه دادستان کل منطقه جنوبی نیویورک، گزارش شده است که ایشان وحی، مدیر سابق Coinbase، برادرش نیکیل وحی و دوستش سامیر رامانی به تجارت داخلی متهم شده اند.

در این بیانیه، ادعا شده است که افراد مورد نظر از اطلاعات محرمانه در مورد دارایی‌های رمزنگاری که قرار است در صرافی‌های Coinbase فهرست شوند، استفاده کرده‌اند.

با اشاره به اینکه واهی مدیر محصول در تیم مسئول فهرست کردن ارزهای دیجیتال است، گزارش شده است که بین آگوست ۲۰۲۱ تا مه ۲۰۲۲، او عضو یک کانال پیام‌رسان خصوصی بوده که برای تعداد کمی از کارمندان درگیر مستقیماً در ارزهای دیجیتال کوین بیس است.

در این بیانیه آمده است که وحی از اطلاعاتی که در اختیار داشت با به اشتراک گذاشتن آن با برادر و دوست خود سوء استفاده کرده تا برادر و دوستش با اطلاعاتی که قبلاً به دست آورده بودند معاملات سودآوری انجام دهند.

اولین مورد سوء استفاده از اطلاعات شامل بازارهای ارز رمزنگاری شده

در این بیانیه خاطرنشان شده است که نیکیل وحی و رحمانی قبل از اعلام حداقل ۱۴ تراکنش جداگانه در خصوص حداقل ۲۵ ارز دیجیتال مختلف انجام داده اند و گزارش شده که در نتیجه این تراکنش ها، حدود ۱.۵ میلیون دلار به دست آمده است.

در این بیانیه آمده است که نیکیل وحی و رحمانی از حساب های مبادله ای ثبت شده به نام دیگران برای مخفی کردن تراکنش های خود استفاده کرده اند.

در این بیانیه که گفته می‌شود برادران وحی در سیاتل دستگیر شده‌اند و به دادگاه منطقه غرب واشنگتن منتقل خواهند شد، خاطرنشان شد که رامانی همچنان آزاد است. در این بیانیه آمده است که این سه مرد با اتهاماتی مواجه هستند که مجازات آنها تا ۲۰ سال زندان است.

دادستان دامیان ویلیامز، که نظرات وی در بیانیه گنجانده شده است، اظهار داشت که پرونده مورد بحث اولین پرونده کلاهبرداری اطلاعاتی است که بازارهای پول کریپتو را شامل می شود.

دامیان گفت: «پیام ما در مورد این اتهامات روشن است، کلاهبرداری کلاهبرداری است، چه در بلاک چین باشد و چه در وال استریت. از عبارت استفاده کرد

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا