جهان

واکنش بایدن به تصمیم دادگاه عالی برای سقط جنین: این تصمیم ما را به ۱۵۰ سال پیش برد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت که از تصمیم دادگاه عالی که سقط جنین را یک حق قانونی می‌داند بسیار ناراحت است و گفت: دادگاه عالی آمریکا را به معنای واقعی کلمه ۱۵۰ سال به عقب برد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده پس از لغو تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در مورد سقط جنین گفت: «این روز غم انگیزی برای دادگاه و کشور است.

پس از آنکه دادگاه عالی «تصمیم رو وید» در سال ۱۹۷۳ را که طبق قانون اساسی حق سقط جنین را در سراسر کشور تضمین می کرد، در کاخ سفید سخنرانی کرد.

بایدن با اشاره به اینکه این تصمیم “لحظه مهمی” برای تاریخ کشور است، گفت: “امروز دادگاه عالی حق قانون اساسی مردم آمریکا را سلب کرد. این روز غم انگیزی برای کشور ما و دادگاه است.” از عبارات استفاده کرد.

بایدن با بیان اینکه تصمیم دادگاه حقوق زنان را محدود نمی کند، آنها به طور کامل سلب شده اند، گفت: “در حال حاضر تصمیم Roe دیگر وجود ندارد. بگذارید رک بگویم، سلامت و زندگی زنان در این کشور اکنون در معرض تهدید است. ” نظر داد.

فراخوان بایدن برای تظاهرات مسالمت آمیز

بایدن با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای حمایت از حقوق زنان انجام خواهد داد، گفت: “قوانین ایالتی که سقط جنین را ممنوع می کند امروز به طور خودکار اجرایی شده است. آنها جان میلیون ها زن را به خطر می اندازند. این بسیار بد است که یک زن به دلیل حفظ سلامت خود مجازات شود. “.

بایدن با اشاره به محدود بودن اختیاراتش از کنگره خواست سقط جنین را به عنوان یک حق فدرال به رسمیت بشناسد.

بایدن با اشاره به تظاهرات جاری در مقابل دیوان عالی کشور گفت: “هرچقدر هم که به این موضوع اهمیت می دهید، بگذارید اعتراضات شما مسالمت آمیز باشد. کسی را نترسانید. خشونت هرگز قابل قبول نیست. تهدید یا ارعاب آزادی بیان نیست. ما باید در برابر هر گونه خشونت بایستیم.» بررسی خود را به اشتراک گذاشت

تصمیم دادگاه عالی در مورد سقط جنین

دادگاه عالی ایالات متحده امروز “تصمیم رو وید” ۱۹۷۳ را که طبق قانون اساسی حق سقط جنین را در سراسر کشور تضمین می کرد، باطل کرد.

با این تصمیم، سقط جنین یک حق قانون اساسی نبود و قوانین مربوط به این موضوع به ابتکارات خود ایالت ها واگذار شد.

این تصمیم در ماه مه به مطبوعات درز کرد

تلویزیون سیاسی آمریکا «پولیتیکو» این تصمیم را در ماه می منتشر کرد و دیوان عالی صحت این خبر را تایید کرد.

این رسانه آمریکایی تاکید کرد که تصمیمی که در این راستا از سوی دیوان عالی کشور اعلام شود، اثر زلزله در کشور خواهد داشت و شکاف سیاسی بیش از پیش افزایش می یابد.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا