افغانستانجهان

معاون سخنگوی طالبان امروز اعلام کرد رایزنی‌های طالبان از کابل تا دوحه

همزمان با مذاکرات طالبان با آمریکایی‌ها در دوحه، نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان با مسئولان بلندپایه طالبان در کابل دیدار و گفتگو کرد.

همزمان با مذاکرات طالبان با آمریکایی‌ها در دوحه، نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان با مسئولان بلندپایه طالبان در کابل دیدار و گفتگو کرد.

«انعام الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان امروز اعلام کرد: «عصمت الله ایرگاشف» که به کابل سفر کرده است، امروز با مولوی «عبدالکبیر» معاون سیاسی رئیس کابینه طالبان دیدار و گفتگو کرد.

مولوی عبدالکبیر در این دیدار گفته است همه شرایط برای به رسمیت شناخته شدن طالبان را تکمیل کرده ایم و جهان باید بدون قید و شرط به کمک‌های بشری خود به مردم افغانستان ادامه دهند. به جای فشار، مشکلات موجود باید از طریق گفتگو حل شود.
نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان هم در این دیدار با بیان اینکه کشورش به همکاری با افغانستان ادامه می‌دهد، افزود: ازبکستان از اقدامات مثبت طالبان به جامعه جهانی گزارش می‌دهد و در این خصوص از آن حمایت می‌کند.

از سوی دیگر «نعیم وردک» سخنگوی دفترسیاسی طالبان امروز اعلام کرد: مذاکرات هیئت طالبان با مقامات آمریکایی امروز برای دومین روز متوالی ادامه یافت. آزاد سازی پول‌های مسدود شده افغانستان و به رسمین شناخته شدن طالبان، خواسته‌های اصلی طالبان در این مذاکرات بوده است.

مذاکرات هیئت‌های آمریکایی و طالبان به ریاست «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان و «توماس وست» نماینده آمریکا درامور افغانستان انجام شده است. موضوع به اصطلاح مبارزه با تروریسم و خروج مصئون شهروندان آمریکایی و همکاران افغان آن‌ها از افغانستان از مهمترین خواسته‌های آمریکا در این مذاکرات اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا