مکنزی: ظرفیت اطلاعاتی امریکا در افغانستان محدود شده‌است

فرانک مکنزی رییس پیشین ستاد ارتش امریکا از محدود شدن ظرفیت اطلاعاتی ارتش این کشور در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است. مکنزی: ظرفیت اطلاعاتی امریکا در افغانستان محدود شده‌است

فرانک مکنزی رییس پیشین ستاد ارتش امریکا از محدود شدن ظرفیت اطلاعاتی ارتش این کشور در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری کوکچه؛ آقای مکنزی به مناسبت ۲۱مین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتمبر امریکا در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس چنین ابراز نگرانی کرده‌است.

او گفته که “من فکر می‌کنم که ما در حال حاضر توانایی بسیار محدودی برای نظارت افغانستان داریم.”

مکنزی افزوده، “فکر می‌کنم ما [اکنون] کمتر از دو یا سه درصد توانایی‌های اطلاعاتی را داریم که قبل از خروج [از افغانستان] داشتیم.”

به گفته که پیش از خروج کامل از افغانستان به جوبایدن پیشنهاد کرده بود که ۲۵۰۰ سرباز را در افغانستان نگه دارد؛ اما در پاسخ به او گفته‌ شد که چنین حرکتی سیگنال بدی را ارسال می‌کند.

این جنرال بازنشسته در پاسخ به پرسشی در پیوند به ارزیابی دولت امریکا مبنی بر این‌که داعش و القاعده تهدیدی برای امریکا نیستند، گفته است که این گروه‌ها هنوز هم می‌توانند بازسازی شوند و در آینده مشکلاتی ایجاد کنند.

او همچنین گفته است که گزارش دولت بایدن در مورد خروج نظامیان امریکایی از افغانستان باید با افکار عمومی امریکا به اشتراک گذاشته می‌شد.

گفتنی است که فاجعه خروج امریکا از افغانستان نیز به تصامیم بایدن بر می گردد که متحدان جهانی امریکا را نسبت به این کشور بی باور کرده‌است.

تصامیم بایدن در مورد افغانستان، محبوبیت او را در امریکا و جهان تا ۴۰ درصد کاهش داده است.

گفته می‌شود که او بخاطر عقده‌های شخصی خود از سفرهای سالهای گذشته به افغانستان، کشور را به این وضع رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا